Govor, Vol. 27 No. 1, 2010.
Izvorni znanstveni članak
RECEPTIVNI RJEČNIK DJEVOJČICE S WILLIAMSOVIM SINDROMOM
Višnja Pranjić
; Škoala za medicinske sestre, Zagreb, Hrvatska
Diana Arapović
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Rad se temelji na studiji slučaja djevojčice s rijetkim genetskim
poremećajem, Williams-Beurenovim sindromom. Jezični je razvoj sudionice praćen dvije godine (od devete do jedanaeste) na većem broju jezičnih varijabli, ali je cilj ovoga rada prikazati samo njezin receptivni rječnik te utvrditi poboljšava li se rječnik s porastom kronološke dobi. INDIFF metodom, statističkim postupkom namijenjenim upravo za praćenje individualnoga razvoja, pokazano je statistički značajno napredovanje u leksičkome razvoju. Međutim, uspoređujući postignuća sudionice u svim četirima vremenskim točkama ispitivanja s očekivanim rezultatima za njezinu kronološku dob, zaključuje se da njezin leksički razvoj uvijek zaostaje za razvojem njenih kronoloških vršnjaka.
Ključne riječi
Williamsov sindrom; jezični razvoj; kognitivni razvoj; receptivni rječnik
Hrčak ID:
165968
URI
Datum izdavanja:
1.3.2010.
Posjeta: 1.689 *