Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UTVRĐIVANJE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA PROIZVODA PRIMJENOM FAKTORSKE ANALIZE

Nataša Kurnoga Živadinović


Puni tekst: hrvatski pdf 201 Kb

str. 952-966

preuzimanja: 6.667

citiraj


Sažetak

Svrha je istraživanja prikazanoga u ovome radu sažimanje velikog
broja karakteristika proizvoda na manji broj osnovnih karakteristika. Utvrditi osnovne karakteristike proizvoda korisno je, primjerice u istraživanju tržišta, za razvitak novoga ili za poboljšanje postojećih proizvoda, za bolje razumijevanje kupaca, ili u svrhu oglašavanja, da bi se što bolje komuniciralo s publikom i slično. Svaki proizvod okarakteriziran je nizom karakteristika, ali se u tom velikome broju neke i preklapaju. Postavlja se pitanje jesu li te karakteristike doista različite ili se mogu grupirati u faktore? U tu je svrhu provedeno empirijsko istraživanje o karakteristikama proizvoda „kava“. Na
prikupljenim podacima primijenjena je faktorska analiza da bi se od velikoga broja karakteristika dobile osnovne karakteristike, odnosno od većega broja izvornih varijabli manji broj faktora. Faktorska analiza na osnovi petnaest izvornih varijabli rezultirala je sa četiri izlučena faktora.

Ključne riječi

faktorska analiza; istraživanje tržišta; karakteristike proizvoda

Hrčak ID:

16323

URI

https://hrcak.srce.hr/16323

Datum izdavanja:

10.12.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 10.029 *