Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20151103120545

Procjena i odabir ideja u procesu inovacije proizvoda – rezultati empirijskog istraživanja

Milan Stevanović orcid id orcid.org/0000-0003-2165-3791 ; University of Zagreb, Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, Ivana Lucica 5, 10000 Zagreb, Croatia
Dorian Marjanović ; University of Zagreb, Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, Ivana Lucica 5, 10000 Zagreb, Croatia
Mario Štorga orcid id orcid.org/0000-0001-9700-008X ; University of Zagreb, Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, Ivana Lucica 5, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 536 Kb

str. 1707-1716

preuzimanja: 769

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 536 Kb

str. 1707-1716

preuzimanja: 2.382

citiraj


Sažetak

Proces inovacija zahtjeva značajne resurse, te je stoga za tvrtke od velikog značaja da na transparentan način, uz što manje potrebnog ekspertnog znanja, čim ranije prepoznaju ideje visokog inovacijskog kapaciteta. Aktualna istraživanja ukazuju da tvrtke vrlo često provode odabir ideja ad hoc ili intuitivno, te da samo manji broj tvrtki ima definirane metode za procjenu i vrednovanje ideja. Pri tome se kao problem pojavljuje neprecizna definicija varijabli koje se koriste u procesima procjene inovativnog kapaciteta ideja, te nedefinirana metrika i međusobni utjecaj varijabli. Kako bismo utvrdili praktična stajališta u ovom području, provedeno je istraživanje u obliku ankete na reprezentativnom uzorku hrvatskih tvrtki koje u svom proizvodnom programu imaju razvoj proizvoda. Anketom se pokušalo odrediti koji su motivi tvrtki za inovacije, te na koje načine tvrtke provode procjenu i odabir ideja. Temeljitim proučavanjem literature, detektiran je skup varijabli koje se najčešće koriste u procjeni kapaciteta ideja za razvoj proizvoda, te se anketom pokušao ustanoviti praktičan značaj pojedinih varijabli za sudionike procesa. U ovom radu prikazani su rezultati provedenog istraživanja.

Ključne riječi

priprema razvoja proizvoda; procjena i odabir ideja; razvoj proizvoda; upravljanje idejama; upravljanje inovacijama

Hrčak ID:

169359

URI

https://hrcak.srce.hr/169359

Datum izdavanja:

29.11.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.883 *