Medijske studije, Vol. 7 No. 14, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.7.14.10
Prosvjed, uključivanje građana i sukreiranje političke komunikacije: slučaj predsjedničkih izbora u Rumunjskoj 2014.
Laura Elena Sibinescu
; doktorandica na doktorskom studiju iz političkih znanosti na Sveučilištu u Helsinkiju, Finska
Sažetak
U ovom se članku istražuje kako birači i političari putem društvenih medija komuniciraju o važnim temama u situacijama koje mobiliziraju veći broj ljudi, kao što su izbori i prosvjedi. U radu se analizira slučaj predsjedničkih izbora u Rumunjskoj 2014. godine, kada su birači imali aktivnu ulogu u promoviranju tema koje kandidati u početku nisu spominjali u svojim kampanjama. Dvije su teme proizišle kao osobito važne iz perspektive birača: sustavna korupcija i optužbe da vlada namjerno ometa proces glasovanja u zajednicama rumunjske dijaspore. Automatska i ručna analiza sadržaja korisničkih
komentara i materijala iz kampanje u društvenim medijima otkriva, iako je teško precizno dokazati kauzalnu povezanost, da su zahtjevi birača koji se tiču spomenutih tema imali aktivnu ulogu u promjeni
strategija kampanja kandidata.
Ključne riječi
politička komunikacija; društveni mediji; prosvjed; izborne kampanje; analiza i pretraživanje teksta
Hrčak ID:
171184
URI
Datum izdavanja:
15.12.2016.
Posjeta: 2.302 *