Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu

Marija Bartulović ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Barbara Kušević ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 311 Kb

str. 53-68

preuzimanja: 1.326

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 141 Kb

str. 69-69

preuzimanja: 279

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 117 Kb

str. 70-70

preuzimanja: 313

citiraj


Sažetak

Tekst polazi od smještanja koncepta seksualne različitosti u širi kontekst interkulturnog obrazovanja, s naglaskom na važnosti povezivanja različitosti u obrazovanju s konceptom društvene pravde. Taj je cilj ukratko ilustriran u prikazu razvoja obrazovanja usmjerenog prema prepoznavanju i promoviranju različitosti kao bogatstva, čijim je diskurzivnim proširivanjem pitanje diskriminacije temeljem seksualnog i rodnog identiteta postalo neizbježan dio suvremenog kritičkog pedagogijskog diskursa. Posebna pažnja pritom je usmjerena na razvoj antidiskriminacijskog rječnika, odnosno koncepata u službi detekcije, analize i kritike opresivnih odgojno-obrazovnih praksi. Nakon pregleda mogućih određenja homofobije i njenog detaljnijeg problematiziranja kao oblika strukturne društvene nepravde, autorice se usmjeravaju na s njom povezane probleme učenika, nastavnika i roditelja koji svojim seksualnim i rodnim identitetima propituju heteronormativnost odgojno-obrazovnoga sustava, dok u završnome dijelu teksta daju prilog daljnjoj dekonstrukciji interkulturne homofobije u hrvatskim školama.

Ključne riječi

obrazovanje; seksualna različitost; seksualne i rodne manjine; homofobija; LGBTIQ učenici; LGBTIQ nastavnici; LGBTIQ roditelji; suradnja sa školom

Hrčak ID:

173993

URI

https://hrcak.srce.hr/173993

Datum izdavanja:

17.12.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.230 *