Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Problem reprezentacije prostora u suvremenom putničkom vodiču

Ivana Krajačić ; Poslijediplomski doktorski studij kroatistike, Filozofski fakultet - Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 109 Kb

str. 83-98

preuzimanja: 244

citiraj


Sažetak

Izdvajaju se i problematiziraju strategije reprezentacije geografskog i kulturnog prostora Hrvatske na pozadini posljednje objavljenog vodiča iz Lonely Planetove edicije. Tumačenjem znakovnog sustava vodiča te artikulacijom pojedinih kulturnih i ideoloških simptoma i stereotipa predstavljanja, ukazuje se na fikcionalnost reprezentacija. Putnički vodič zapravo proizvodi prostor koji predstavlja te se susljedno tome i Hrvatska uspostavlja kao fiktivna geografija. Ipak, osim što konstruira i održava mit jedinstvene nacionalne kulture, prostor predstavljen putničkim vodičem prerasta funkciju okvira proizvodnje znanja te, djelujući povratno, sudjeluje u procesu nacionalnog samorazumijevanja, odnosno u proizvodnji same stvarnosti.

Ključne riječi

narativni modalitet moći; semiotika turizma; atrakcija; kod autentičnosti; turistički pogled; mitologizacija

Hrčak ID:

174602

URI

https://hrcak.srce.hr/174602

Datum izdavanja:

1.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 759 *