Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2016-4-4-04

KORIŠTENJE VIDEO KONFERENCIJE ZA POBOLJŠANJE STUDENTSKE KOLABORACIJE

Petar Osterman orcid id orcid.org/0000-0002-8602-2627 ; Zagreb University of Applied Sciences, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 718 Kb

page 395-402

downloads: 900

cite


Abstract

Videokonferencijski sustavi već su desetljećima prisutni na tržištu. Međutim, zbog različitih tehničkih i pedagoških ograničenja, relativno su se rijetko koristili u online obrazovanju. Pojavom pouzdanog i širokopojasnog pristupa internetu, kao i razvojem novih videokonferencijskih sustava, potencijali sinkronog računalno potpomognutog kolaborativnog učenja (eng. Computer Supported Collaboratice Learning - CSCL) su značajno porasli [1] [2].
U staroj Grčkoj, one koji su imali pravo, a nisu bili zainteresirani za sudjelovanje u javnim poslovima, nazivali su “idiotima”, tako da se može reći da danas na svijetu ima puno “idiota”, a obrazovne institucije su jedine koje mogu promjeniti stvari. Podržavajući sinkrono kolaborativno učenje, suvremeno obrazovanje ima veće šanse da razvije javne građane, a ne privatne osobe ili “idiote”. Da bi se olakšala takva vrsta komunikacije između učenika i nastavnika, ne kao sredstvo za dominaciju nastavnika, već kao alat za autentično obrazovanje [3], u radu se gleda na primjenu BigBlueButton (BBB) videokonferencijskog sustava integriranog u open-source virtualno okruženje Moodle.
U radu se analiziraju glavni poticatelji za provedbom sinkronog CSCL, te se ukratko uvodi u tehničke probleme u primjeni Moodle/BigBlueButton i istražuje njegove pedagoške primjene za pružanje odgovarajućeg mrežnog okruženja za demokratsko obrazovanje i poticanje studenata da promiču dijalog, raspravu i argumente potkrijepljene dokazima, te aktivno pregovaraju odnose između teorije i prakse [4].

Keywords

Videokonferencija; Moodle; BigBlueButton; Računalom podržano kolaborativno učenje; Demokratsko obrazovanje

Hrčak ID:

174820

URI

https://hrcak.srce.hr/174820

Publication date:

29.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.165 *