Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Sindrom sagorijevanja na poslu djelatnika bankarskog sektora koji su u direktnom kontaktu s korisnicima

Gordana Horvat orcid id orcid.org/0000-0002-7601-5837 ; Udruga za rad s djecom, mladima i obitelji “Baobab”, Osijek, Hrvatska
Suzana Tomašević ; OŠ “Ivan Kozarac”, Nijemci, Hrvatska
Zdravka Leutar ; Studijski centar socijalnog rada, Zagreb, Hrvatska; Katedra za socijalni rad Filozofskog fakulteta, Mostar, BiH


Puni tekst: hrvatski pdf 163 Kb

str. 31-47

preuzimanja: 2.104

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada bio je istražiti prisutnost sindroma sagorijevanja na poslu kod zaposlenika bankarskog sektora koji rade u direktnom kontaktu s klijentima, utvrditi postoje li statistički značajne razlike između ispitanika u stupnju sagorijevanja s obzirom na duljinu radnog staža i spol i mogućnosti prevencije i prevladavanja posljedica stresa. Istraživanje je provedeno u ukupno 67 poslovnica Hypo Alpe-Adria-Bank d.d. u Hrvatskoj na 303 ispitanika - 57 muškaraca i 246 žena. Duljina radnog staža se kreće od 1 do 36 godina.
Rezultati su pokazali da četvrtina, 25% zaposlenika, pokazuje visok stupanj sagorijevanja i simptome dugotrajne izloženosti stresu, a 37% ispitanika pokazuje početne znakove sagorijevanja. Kod 36% ispitanika zabilježena je niska razina sagorijevanja. Razlika u stupnju sagorijevanja između muškaraca i žena nije utvrđena. Oba spola podjednako pokazuju simptome sindroma sagorijevanja na poslu i u istom intenzitetu. Nije utvrđena povezanost duljine ukupnog radnog staža i stupnja sagorijevanja te ne postoji statistički značajna razlika u prisutnosti sindroma sagorijevanja na poslu između zaposlenika s duljim i kraćim radnim stažem. Rizik od sagorijevanja u bankarskom sektoru kod zaposlenika koji direktno rade s klijentima postoji te su uočeni alarmantni znaci potrebe za prevencijom, pomoći zaposlenicima u stresu i edukacijom djelatnika u riziku za upravljanje stresom, u čemu socijalni radnici trebaju imati važno mjesto, pogotovo zato što se negativne posljedice stresa prenose i na obitelji djelatnika, što onda opet ima
negativni povratni učinak na rad s klijentima.

Ključne riječi

stres; sindrom sagorijevanja; profesionalni stres; bankarski sektor; direktni rad s klijentima; socijalni radnici

Hrčak ID:

176985

URI

https://hrcak.srce.hr/176985

Datum izdavanja:

6.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.579 *