Radni materijali EIZ-a, No. 2, 2017.
Ostalo
Utjecaj osobina ličnosti na zabrinutost za online privatnost
Bruno Škrinjarić
orcid.org/0000-0002-5969-1948
; Ekonomski institut, Zagreb
Jelena Budak
orcid.org/0000-0003-3739-4704
; Ekonomski institut, Zagreb
Mateo Žokalj
Sažetak
U radu se ispituje utjecaj osobina ličnosti kao determinanti zabrinutosti za privatnost u online okruženju. Cilj istraživanja je analizirati na koji način osobne karakteristike internetskih korisnika utječu na njihovu zabrinutost za privatnost. Za ispitivanje varijacija u razini zabrinutosti za privatnost koristi se teorijski okvir tzv. velikih pet osobina ličnosti. Model uključuje i niz drugih varijabli koje mogu utjecati na zabrinutost za privatnost u online okruženju, poput sociodemografskih obilježja, kulturnih vrijednosti i informatičke pismenosti. Empirijska je analiza provedena na bazi podataka prikupljenih anketom u 2016. godini na velikom uzorku od 2.060 internetskih korisnika u Hrvatskoj. Rezultati OLS i probit procjene pokazuju da dvije dimenzije osobina ličnosti, a to su ekstrovertiranost i neurotičnost ispitanika, određuju razinu zabrinutosti za online privatnost. Ekstrovertiraniji korisnici interneta su manje zabrinuti za svoju privatnost, dok su neurotičniji očekivano zabrinutiji za online privatnost. Svijest o privatnosti općenito, strah od računala i prethodno (negativno) iskustvo također su dokazane determinante koje povećavaju zabrinutost internetskih korisnika za privatnost. Rezultati istraživanja doprinose popunjavanju literature u podzastupljenom području radova koji se bave osobinama ličnosti i online zabrinutosti za privatnost.
Ključne riječi
zabrinutost za privatnost; internet; osobine ličnosti; anketa
Hrčak ID:
179933
URI
Datum izdavanja:
14.4.2017.
Posjeta: 2.370 *