Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.7305/automatika.2017.02.1733
Rekurzivna izvedba za uočavanje kvarnih stanja i upravljanje otporno na kvarna stanja električnih vozila zasnovanih na indukcijskim motorima
Toufik Roubache
orcid.org/0000-0002-8504-4576
; University of Msila, Electrical Engineering Department, Algeria
Souad Chaouch
; Laboratory of Electromagnetic Induction and Propulsion Systems University of Batna, Route de Biskra, Batna, 05000, Algeria
Med Said Nait Said
; Laboratory of Electromagnetic Induction and Propulsion Systems University of Batna, Route de Biskra, Batna, 05000, Algeria
Sažetak
U ovome radu predložena je unaprijeđena bez-senzorska upravljačka strategija otporna na kvarna stanja (FTC) za indukcijski motor visokih performansi koji pokreće električno vozilo (EV). Strategija je temeljena na rekurzivnom upravljanju (BC). Nadalje, izvedena je odgovarajuća kombinacija BC-a i proširenog Kalmanovog filtra (EKF), pri čemu je potonji izveden u svrhu uočavanja i rekonstrukcije kvarova te kako bi omogućio bez-senzorsko upravljanje. Kako bi se kompenzirala kvarna stanja, dizajnirani su dodatni upravljački zakoni zasnovani na estimaciji kvarova. Rezultati prikazuju poboljšanje korištenjem EKF-a za nelinearne sustave budući da on omogućava kvalitetnije uočavanje kvarova. Razmatran je klasični pogon EV-a korištenjem IMD-a. Također, pogonski sklop zasnovan na IMD-u je povezan s emulatorom momenta zasnovanom na DC motoru, uzimajući u obzir mehaničke i aerodinamičke karakteristike EV-a. Na posljetku je simulacijama ilustrirana efikasnost predložene strategije za uočavanje kvarnih stanja i FTC-a IMD-a.
Ključne riječi
Rekurzivno upravljanje (BC); upravljanje otporno na kvarna stanja (FTC); indukcijski motor (IMD); prošireni kalmanov filtar (EKF); električno vozilo (EV)
Hrčak ID:
180706
URI
Datum izdavanja:
23.3.2017.
Posjeta: 1.598 *