Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20150921183805

Niskotlačno ubrizgavanje elektrolitičkog plina u motore s turbokompresijskim paljenjem

Levente Barna ; University Politehnica Timisoara, Faculty of Mechanical Engineering, B-dul Mihai Viteazu nr. 1, 300222 Timisoara, Romania
Dorin Lelea orcid id orcid.org/0000-0003-2137-8451 ; University Politehnica Timisoara, Faculty of Mechanical Engineering, B-dul Mihai Viteazu nr. 1, 300222 Timisoara, Romania


Puni tekst: hrvatski pdf 3.325 Kb

str. 287-294

preuzimanja: 735

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 3.325 Kb

str. 287-294

preuzimanja: 1.473

citiraj


Sažetak

U radu se predlaže eksperimentalna analiza utjecaja primjene elektrolitičkog plina (oxyhydrogen gas) kao rezultata postupka elektrolize provedene na vozilu, u motoru s kompresijskim paljenjem. Eksperiment se sastoji od niza testova trajnog opterećenja (isti položaj akceleratora), na šasiji dinamometra, započinjući s uobičajenim gorivom (standardno gorivo za diesel motore), a u sljedećoj fazi uvodeći elektrolitički plin (plin kisika i vodika) kroz razdjelnik motora vozila, uz različite postotke volumena. Eksperimentalni podaci pokazuju pozitivan utjecaj dodanog elektrolitičkog plina na neprozirnost dimnog plina i porast NOx koncentracije. Mehanički parametri motora istaknuli su određene trendove, rezultirajući s definitivno korisnim obogaćujućim utjecajem elektrolitičkog plina.

Ključne riječi

diesel; elektrolitički plin; HHO; motori s kompresijskim paljenjem; neprozirnost dimnog plina; NOx; vodik; motor s unutrašnjim izgaranjem

Hrčak ID:

186067

URI

https://hrcak.srce.hr/186067

Datum izdavanja:

2.9.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.512 *