Jezikoslovlje, Vol. 18. No. 2., 2017.
Izvorni znanstveni članak
Diplomski studenti računarstva i njihova percepcija engleskoga elementa u znanstvenome funkcionalnom stilu hrvatskih obrazovnih materijala iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija
Daniela Matić
orcid.org/0000-0002-4409-733X
; University of Split
Sažetak
U ovome se radu bavimo rezultatima upitnika kojim smo ispitali 54 studenata druge godine diplomskog studija računarstva na jednome hrvatskom sveučilištu. Studenti su pohađali Engleski jezik u računarstvu kao obvezni kolegij na prvoj godini preddiplomskog studija i od tada su engleskome jeziku uglavnom izloženi u manje formalnom okruženju i situacijama. Upitnik, koji je bio pripremljen kao test prosudbe prihvatljivosti, sadržavao je pitanja o engleskome elementu, tj. o anglizmima na različitim razinama prilagođenosti hrvatskome jeziku i neprilagođenim izrazima koje smo prikupili iz hrvatskih sveučilišnih udžbenika i obrazovnih materijala o informacijskim i komunikacijskim tehnologijama, a koji su bili preporučeni u preddiplomskome i diplomskome programu studija. Osnovni cilj istraživanja bio je ustanoviti smatraju li ispitani studenti, prema njihovoj jezičnoj intuiciji, engleski element prihvatljivim u znanstvenome funkcionalnom stilu standardnoga hrvatskog jezika. Upitnik je također trebao ispitati smatraju li studenti primjere rečenica s engleskim elementom razumljivima i u kojoj se mjeri studenti slažu s određenim izjavama u vezi terminologije na hrvatskome i engleskome jeziku. Podaci su obrađeni računalnim programom za statističku analizu SPSS. Rezultati su pokazali da su ispitani studenti engleski element u znanstvenome funkcionalnom stilu udžbenika i obrazovnih materijala iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija u pravilu smatrali prihvatljivim te ga nisu osjećali stranim elementom, dok su hrvatski oblici i prilagodbe, odnosno anglizmi, obično smatrani manje prihvatljivim.
Ključne riječi
studenti računarstva; engleski element; znanstveni funkcionalni stil; prihvatljivost; sveučilišni obrazovni materijali
Hrčak ID:
189438
URI
Datum izdavanja:
18.11.2017.
Posjeta: 1.656 *