Izvorni znanstveni članak
RAZLIKE U MOTIVACIJI ZA UČENJE ENGLESKOGA I NJEMAČKOGA KAO STRANIH JEZIKA U UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI
Manuela Karlak
orcid.org/0000-0001-8782-7876
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Dajana Šimić
Sažetak
Dosadašnja istraživanja upućuju na važnost motivacije u ovladavanju inim jezikom i na mogućnost da jačina motivacije može varirati ovisno o tome o kojem ciljnom jeziku je riječ, što se pak ponajprije dovodi u vezu s društvenom dimenzijom motivacije. Cilj ovog rada bio je kod hrvatskih učenika mlađe školske dobi, koji istodobno uče engleski i njemački kao strane jezike, istražiti razlike u motivaciji i s njom povezanih čimbenika s obzirom na jačinu motivacije, željenu razinu ovladanosti stranim jezikom, izloženost u izvannastavnom kontekstu te razloge za učenje pojedinih jezika. Utvrđene su značajno više vrijednosti svih varijabla u korist engleskoga jezika u odnosu na njemački te zanimljive kvalitativne razlike u pogledu razloga učenja dvaju stranih jezika koje odražavaju snažne globalne i društvene utjecaje na motivaciju i ovladavanje stranim jezikom, pri čemu se višejezičnost ističe kao važan mehanizam kojim učenici njeguju različite supostojeće identitete.
Ključne riječi
motivacija; engleski i njemački kao strani jezici; izloženost u izvannastavnom kontekstu; razlozi za učenje
Hrčak ID:
189470
URI
Datum izdavanja:
7.7.2017.
Posjeta: 2.332 *