Acta Iadertina, Vol. 1 No. 1, 2004.
Izvorni znanstveni članak
Metode istraživanja interneta kao novog medija
Anči Leburić
Maja Sladić
; Odjel za sociologiju, Sveučilište u Zadru
Sažetak
Autorice polaze od pretpostavke o Internetu kao predmetu znanstveno-istraživačkih projekata i kao o značajnom društvenom fenomenu. Tom novom mediju društvena uloga poprilično je kontroverzna. Stoga se u tekstu raspravljaju mogućnosti istraživanja Interneta kao suvremenog medijskog fenomena. Kako su početkom trećeg milenija u stručnoj literaturi vrlo učestale rasprave o nedostacima Interneta i opasnostima što ih sa sobom (do)nosi, autorice ih elaboriraju u kontekstu suodnosa kategorija virtualnog i cyber spram metamedijskog. Naime, multimedijska mreža Internet izrasla je u globalnu, planetarnu mrežu čiji je utjecaj empirijski nesaglediv i posebno značajan u društvenom okružju. Pošto je Internet postao osnova fenomena virtualne stvarnosti, postala su nužna ali i naročito zanimljiva istraživanja te prividne stvarnosti. Budući da Internet.mijenja prostorne i vremenske odnose među pojavama i ljudima, njegova istraživanja zahtijevaju i primjerenu metodologiju i metodološke pristupe. U radu se sugeriraju metodološke kombinacije kvalitativnih i kvantitativnih metoda, tehnika i procedura. Prezentiraju se potencijalne istraživačke matrice podataka i metoda, koje je moguće primjenjivati u Internet istraživanjima. Autorice zaključuju kako se dodavanjem elemenata jedne metodologije drugoj, poboljšava istančanost i profiliranost istraživanja, a integriranjem istraživačkih metoda usklađuju se i dopunjuju nedostaci pojedinih metoda. Ipak, u realnim empirijskim istraživanjima, kvalitativno i kvantitativno se još uvijek strogo razlikuju, pa je namjera ovoga rada zapravo bila ne samo upozoriti, već i jasnije afirmirati takva metodološka opredjeljenja. To posebno vrijedi za razvitak sociološke metodologije, kao i drugih relevantnih metodologija s područja društvenih i humanističkih znanosti. Na kraju, konstatiraju kako su perspektive Interneta kao istraživačkoga predmeta plodne, ali kompleksne i nepredvidljive.
Ključne riječi
istraživanje Interneta; novi medij; istraživanje virtualiteta; kompjutorska komunikacija; kvalitativno-kvantitativni metodološki pristupi
Hrčak ID:
190042
URI
Datum izdavanja:
1.1.2004.
Posjeta: 4.240 *