Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.2.1

Shapleyeva vrijednost kao mjera društvene korisnosti obrazovne razine i usmjerenja

Marina Slišković orcid id orcid.org/0000-0002-1447-1917 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Tunjo Perić orcid id orcid.org/0000-0002-0886-8037 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 2.866 Kb

str. 1-14

preuzimanja: 605

citiraj


Sažetak

Shapleyjeva vrijednost je poznati koncept kooperativne teorije igara koji predstavlja jedinu raspodjelu ukupne korisnosti koju su postigli igrači u koaliciji, a koja zadovoljava tzv. Shapleyjeve aksiome pravedne raspodijele. Barakat, B. i Crespo Cuaresma, J. (2017) predlažu uporabu Shapleyjeve vrijednosti kao pravednu mjeru koristnosti triju razina obrazovanja za društvo. Za razliku od uobičajenih kvantitativnih ocjena vrijednosti pojedine obrazovne razine, Shapleyjeva vrijednost uzima u obzir nužnost stjecanja nižih razina obrazovanja kao preduvjeta za stjecanje viših. U ovom radu se njihov model primjenjuje za ocjenu vrijednosti obrazovnih razina za pojedinca u Hrvatskoj, ali i za gospodarstvo Republike Hrvatske u cjelini. Dodatno, poopćuje se njihov rezultat na hijerarhijsku strukturu s proizvoljno mnogo razina, te se također proširuje na način da se zasebno proučavaju vrijednosti različitih usmjerenja na najvišoj obrazovnoj razini uz dokaz da primijenjena formula predstavlja upravo Shapleyjevu raspodjelu vrijenosti koalicije. Novi model je primijenjen za procjenu vrijednosti obrazovnih razina za gospodarstvo Republike Hrvatske.

Ključne riječi

Kooperativna teorija igara; Shapleyjeva vrijednost; vrijednost obrazovnih razina

Hrčak ID:

191060

URI

https://hrcak.srce.hr/191060

Datum izdavanja:

20.12.2017.

Posjeta: 1.462 *