Izvorni znanstveni članak
KNJIŽEVNO-SCENSKI PROSTOR ŽIVIH SLIKA NA PREDLOŠKU PUČKE TRADICIJE
Branka Brlenić-Vujić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku
Sažetak
Rad je osvijetlio pučku popularnu tradiciju ukomponiranu u književno-scenski prostor živih slika. Paradigmatske slike u zaustavljenom senzibilitetu srednjovjekovne pučke tradicije upisane su kao kolektivno pamćenje u autorskom stvaralaštvu Antuna Gustava Matoša u Dojmovima i ogledima s pariške izložbe 1900. i 1902. godine, u slikarskom djelu Bele Csikos-Sessie u ciklusu Dekorativni panneau na Pariškoj izložbi 1900. godine, te u putopisu Nikole Andrića U posjetima kod dva Isusa i jednoga sv. Petra iz Ober-Ammergaua, 1922. Autorska hodočašća u pučki duhovni hram umjetnosti teatralizacija su vizualnoga spektakla srednjovjekovne vizualizacije u naglašenom odnosu prema transcendentnoj stvarnosti u skladu s njihovim poetikama i vremenu recepcije.
Ključne riječi
pučka tradicija; otvoreni scenski prostor; govorenje živim slikama; semantizacija vizualnih učinaka; Antun Gustav Matoš; Bela Csikos-Sessia; Nikola Andrić
Hrčak ID:
192176
URI
Datum izdavanja:
8.5.2017.
Posjeta: 1.304 *