Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.8.16.2

Zastupljenost i način prikazivanja žena na naslovnicama hrvatskih dnevnih novina: u službi promicanja rodnih stereotipa?

Dunja Majstorović orcid id orcid.org/0000-0001-6481-1564 ; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Gordana Vilović orcid id orcid.org/0000-0002-4852-5688 ; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 687 Kb

str. 6-21

preuzimanja: 1.087

citiraj


Sažetak

Osim što sudjeluju u oblikovanju javnoga mnijenja, ne smije se zanemariti da su mediji i alat za promicanje ili brisanje predrasuda i stereotipa. U tom kontekstu ovaj rad prikazuje rezultate istraživanja reprezentacije (zastupljenosti i načina prikazivanja) žena na naslovnicama hrvatskih dnevnih novina – Jutarnjeg lista i Večernjeg lista. Rezultati pokazuju da muškarci dominiraju kao subjekti tekstova i fotografija. Iako su rijetko prisutne, žene se češće od muškaraca pojavljuju kao subjekti u tekstovima koji se mogu okarakterizirati kao „laganije teme“, poput zabave. Uz to, navedene dvoje novine promiču stereotipno prikazivanje žena, što je vidljivo u prikazivanju žena isključivo kroz prizmu majčinstva, obitelji i doma, ali i podjele poslova na „ženske“ i „muške“, u doživljavanju žena kao pripadnica slabijeg spola te u stavljanju naglaska isključivo na njihova tijela.

Ključne riječi

zastupljenost i način prikazivanja žena; rodni stereotipi; naslovnice; analiza sadržaja

Hrčak ID:

192916

URI

https://hrcak.srce.hr/192916

Datum izdavanja:

20.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.267 *