Pregledni rad
ANALIZA DVAJU UDŽBENIKA ENGLESKOGA JEZIKA KOJI SE UPOTREBLJAVAJU U POUČAVANJU DJECE PREDŠKOLSKE DOBI U BIH
Elma Dedovic-Atilla
; International Burch University, Sarajevo, Bosna i Hercegovina
Vildana Dubravac
orcid.org/0000-0002-0316-3791
; International Burch University, Sarajevo, Bosna i Hercegovina
Sažetak
U ovom je radu provedena analiza sadržaja dvaju udžbenika engleskoga jezika namijenjenih djeci predškolske dobi, Playway to English 1 i Hippo and Friends 2, koji su u uporabi u nekim predškolskim bosansko-hercegovačkim centrima za učenje engleskoga jezika. Cilj analize bio je ispitati na kojim se sadržajima uči i poučava engleski kao strani jezik te koliko su zastupljeni sadržaji primjereni dobi korisnika udžbenika i praktično primjenjivi u nastavnome radu. Širi je cilj rada povećati svijest o karakteristikama koje kvalitetni nastavni materijali za malu djecu trebaju sadržavati. U skladu s tim predložene su i smjernice koje mogu pomoći nastavnicima u pripremi dodatnih nastavnih materijala te prosudbi i poboljšavanju onih kojima se već koriste. Rezultati provedene analize pokazali su da je kvalitetan sadržaj dosta zastupljen u podučavanju engleskom jeziku djece predškolske dobi te uglavnom prilagođen interesima i afinitetima djece te dobi. Takvi rezultati upućuju na zaključak da se pojavio pozitivan preokret u nastavnome procesu. Naime, tradicionalni pristup fokusiran na gramatiku i nastavnika zamijenjen je inovativnim pristupom usmjerenim na učenika i sadržaj. U budućim studijama, kako bi se ocijenila efikasnost praktične primjene sadržaja koji se nalazi u udžbenicima, sljedeći značajan korak, koji bi dodatno mogao pridonijeti dubljem istraživanju teme, bio bi uključivanje promatranja i analize nastavnih sati engleskoga jezika.
Ključne riječi
učenje stranog jezika; predškolska dob; sadržaj udžbenika
Hrčak ID:
193104
URI
Datum izdavanja:
15.12.2017.
Posjeta: 1.557 *