Izvorni znanstveni članak
Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj
Ivan-Damir Anić
Sonja Radas
Sažetak
Ovaj rad istražuje vezu između ponašanja potrošača i njihove sklonosti prema kupovini na promociji. Model je testiran na temelju podataka prikupljenih anketnim upitnikom. Anketiranje je provedeno u hipermarketu jednog velikog trgovačkog lanca u Hrvatskoj. Deskriptivna statistika i analiza varijance (ANOVA) koristili su se prilikom testiranja modela. Općenito govoreći, rezultati potvrđuju očekivane veze između varijabli u modelu. Veću sklonost kupovini na promociji pokazali su kupci koji su planirali kupiti barem jedan od promoviranih proizvoda (izuzev reklamiranih proizvoda i degustacija), kupci koji su tražili takav proizvod unutar prodavaonice i kupci koji su kupili barem jedan promovirani proizvod (izuzev proizvoda izloženih na displayu). Suprotno očekivanom, veću sklonost prema kupovini na promociji pokazali su kupci koji su lojalniji hipermarketu u odnosu na manje lojalne kupce. Primjenom ovog modela trgovci na malo mogu na razini prodavaonice, ovisno o sklonosti potrošača prema kupovini na promociji, analizirati zanimanje kupaca za promotivne aktivnosti, predvidjeti ostvarenu potrošnju i bolje planirati promocijske aktivnosti, kao čimbenik za stjecanje konkurentskih prednosti na tržištu.
Ključne riječi
hipermarket; sklonost prema promociji; promocija unutar prodavaonice; planiranje; kupovina proizvoda na promociji; traženje promotivnih proizvoda; kupovina promoviranih proizvoda; lojalnost prodavaonici
Hrčak ID:
18349
URI
Datum izdavanja:
10.1.2007.
Posjeta: 6.995 *