Izvorni znanstveni članak
Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj
Ivan-Damir Anić
Sonja Radas
Puni tekst: hrvatski pdf 85 Kb
str. 62-81
preuzimanja: 1.191
citiraj
APA 6th Edition
Anić, I. i Radas, S. (2006). Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj. Privredna kretanja i ekonomska politika, 16 (109), 62-81. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/18349
MLA 8th Edition
Anić, Ivan-Damir i Sonja Radas. "Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj." Privredna kretanja i ekonomska politika, vol. 16, br. 109, 2006, str. 62-81. https://hrcak.srce.hr/index.php/18349. Citirano 17.05.2024.
Chicago 17th Edition
Anić, Ivan-Damir i Sonja Radas. "Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj." Privredna kretanja i ekonomska politika 16, br. 109 (2006): 62-81. https://hrcak.srce.hr/index.php/18349
Harvard
Anić, I., i Radas, S. (2006). 'Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj', Privredna kretanja i ekonomska politika, 16(109), str. 62-81. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/18349 (Datum pristupa: 17.05.2024.)
Vancouver
Anić I, Radas S. Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj. Privredna kretanja i ekonomska politika [Internet]. 2006 [pristupljeno 17.05.2024.];16(109):62-81. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/18349
IEEE
I. Anić i S. Radas, "Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj", Privredna kretanja i ekonomska politika, vol.16, br. 109, str. 62-81, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/18349. [Citirano: 17.05.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 356 Kb
str. 62-81
preuzimanja: 2.431
citiraj
APA 6th Edition
Anić, I. i Radas, S. (2006). Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj. Privredna kretanja i ekonomska politika, 16 (109), 62-81. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/18349
MLA 8th Edition
Anić, Ivan-Damir i Sonja Radas. "Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj." Privredna kretanja i ekonomska politika, vol. 16, br. 109, 2006, str. 62-81. https://hrcak.srce.hr/index.php/18349. Citirano 17.05.2024.
Chicago 17th Edition
Anić, Ivan-Damir i Sonja Radas. "Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj." Privredna kretanja i ekonomska politika 16, br. 109 (2006): 62-81. https://hrcak.srce.hr/index.php/18349
Harvard
Anić, I., i Radas, S. (2006). 'Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj', Privredna kretanja i ekonomska politika, 16(109), str. 62-81. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/18349 (Datum pristupa: 17.05.2024.)
Vancouver
Anić I, Radas S. Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj. Privredna kretanja i ekonomska politika [Internet]. 2006 [pristupljeno 17.05.2024.];16(109):62-81. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/18349
IEEE
I. Anić i S. Radas, "Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj", Privredna kretanja i ekonomska politika, vol.16, br. 109, str. 62-81, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/18349. [Citirano: 17.05.2024.]
Sažetak
Ovaj rad istražuje vezu između ponašanja potrošača i njihove sklonosti prema kupovini na promociji. Model je testiran na temelju podataka prikupljenih anketnim upitnikom. Anketiranje je provedeno u hipermarketu jednog velikog trgovačkog lanca u Hrvatskoj. Deskriptivna statistika i analiza varijance (ANOVA) koristili su se prilikom testiranja modela. Općenito govoreći, rezultati potvrđuju očekivane veze između varijabli u modelu. Veću sklonost kupovini na promociji pokazali su kupci koji su planirali kupiti barem jedan od promoviranih proizvoda (izuzev reklamiranih proizvoda i degustacija), kupci koji su tražili takav proizvod unutar prodavaonice i kupci koji su kupili barem jedan promovirani proizvod (izuzev proizvoda izloženih na displayu). Suprotno očekivanom, veću sklonost prema kupovini na promociji pokazali su kupci koji su lojalniji hipermarketu u odnosu na manje lojalne kupce. Primjenom ovog modela trgovci na malo mogu na razini prodavaonice, ovisno o sklonosti potrošača prema kupovini na promociji, analizirati zanimanje kupaca za promotivne aktivnosti, predvidjeti ostvarenu potrošnju i bolje planirati promocijske aktivnosti, kao čimbenik za stjecanje konkurentskih prednosti na tržištu.
Ključne riječi
hipermarket; sklonost prema promociji; promocija unutar prodavaonice; planiranje; kupovina proizvoda na promociji; traženje promotivnih proizvoda; kupovina promoviranih proizvoda; lojalnost prodavaonici
Hrčak ID:
18349
URI
https://hrcak.srce.hr/18349
Datum izdavanja:
10.1.2007.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 6.324
*