Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2017-5-2-06

PERFORMANSE I ARHITEKTURA GRAFIČKIH I CENTRALNIH PROCESORA U RAČUNALNOJ GRAFICI

Andrija Bernik orcid id orcid.org/0000-0002-2507-9494 ; Sveučilište Sjever, Varaždin, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 2.594 Kb

str. 125-132

preuzimanja: 812

citiraj


Sažetak

Tema rada je osmišljena kao podloga za buduća
istraživanja gdje je potrebno uočiti glavne razlike
po pitanju performansi grafičkih i centralnih
procesora. Elementi koji su važni i uzimaju
se u obzir prilikom istraživanja su propusnost
memorije i shaderi. Postoje tri tipa shadera
od kojih je poseban naglasak na pixel i vertex
shader-ima. Kroz rad je prikazana njihova uloga
u računalnoj grafici te se prikazuje najnovija
tehnologija pod nazivom CUDA koja predstavlja
temelj renderiranja grafičkim procesorima.
Problematika je prikazana pomoću dva usporedna
testa, prvi je vezan za iscrtavanje računalno
generirane scene, a drugi za algoritam sortiranja.
Uz navedeno prikazuje se i usporedni test
iscrtavanja poligona i piksela pomoću CPU i
GPU sklopovlja. Rezultat ukazuje na superiornost
grafičkih procesora koji bi u budućnosti mogli
imati još veću primjenu u specijaliziranim
namjenama.

Ključne riječi

GPU; CPU; CUDA; procesori; računalna grafika; iscrtavanje

Hrčak ID:

194896

URI

https://hrcak.srce.hr/194896

Datum izdavanja:

5.2.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.700 *