Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Obrazovanje kao komunikativni medij u vremenu znanosti i inovacija

Antun Šundalić orcid id orcid.org/0000-0001-9261-834X ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 574 Kb

str. 9-16

preuzimanja: 350

citiraj


Sažetak

Život je suvremenog čovjeka određen visoko sofisticiranom tehnologijom, brzom komunikacijom i učestalošću inovacija. Paradigmu društva moderne zamijenila j e paradigma postmodernog, umreženog društva - paradigma informatičke tehnologije. Znanstvena se dostignuća približavaju čovjeku putem obrazovanja koje preuzima ulogu komunikativnog medija globalne tehnologizirane stvarnosti. Paradigma informatičke tehnologije nameće svim sudionicima u globalnoj komunikaciji iste obrasce. Uklopiti se u njih znači obrazovanjem pripremiti stanovništvo za novu komunikaciju, novu tehnologiju i novi, tehnologizirani sustav vrijednosti. Ne biti pripremljen, dakle obrazovan, za takvu komunikaciju, znači unaprijed biti eliminiran. To se odnosi jednako na društva, kao i na svakog pojedinca. Jer u vremenu tojotizma i netokracije disfunkcionalnom postaje orijentacija na “trajne” vrijednosti tradicije bilo kojeg društva. Obrazovanjem se postiže komunikacija ne više na razini kolektivne svijesti, već individualizirane i tehnološke.

Ključne riječi

obrazovanje; komunikacija; znanost; umreženo društvo; socijalizacija

Hrčak ID:

199795

URI

https://hrcak.srce.hr/199795

Datum izdavanja:

15.11.2005.

Posjeta: 785 *