Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Istraživanje i segmentiranje tržišta poslovne potrošnje

Mirna Leko-Šimić ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 519 Kb

str. 77-83

preuzimanja: 3.218

citiraj


Sažetak

Tržište poslovne potrošnje ili industrijsko tržište danas predstavlja izuzetno značajan element u gospodarstvu razvijenih zemalja. Zbog svojih specifičnosti vrlo je zanimljivo i izazovno područje za marketere. Naime, broj, veličina i lokacija kupaca, dogoročne, često i osobne veze između poslovnih partnera, priroda potrošnje industrijskih proizvoda, te specifični distribucijski kanali i promocijske strategije uvjetuju i potrebu za posebnom metodologijom i načinima istraživanja i segmentacije ovog tržišta. Iako relativno mlade u primjeni na tržištu poslovne potrošnje, ove dvije strateške marketinške aktivnosti pronalaze sve više pristalica u poslovnom svijetu, s obzirom da značajno pridonose profitabilnosti poslovanja. Istraživanje industrijskog tržišta svojom specifičnom metodologijom i problemima koji se u radu analiziraju daje input
za dizajniranje industrijskih proizvoda i značajno skraćuje vrijeme potrebno za plasman industrijskih proizvoda na tržište te omogućava stvaranje baze podataka nužne za segmentiranje ovog tržišta. Segmentiranje industrijskog tržišta po specifičnim kriterijima koji se također u radu analiziraju grupira industrijske potrošače u karakteristične skupine i omogućava uspješno definiranje marketinških ciljeva za odabrane segmenate te optimalnu alokaciju resursa i njihovu efikasniju primjenu u pristupu tim segmentima.

Ključne riječi

istraživanje tržišta; segmentiranje tržišta; tržište poslovne potrošnje; marketing

Hrčak ID:

199851

URI

https://hrcak.srce.hr/199851

Datum izdavanja:

15.11.2005.

Posjeta: 4.228 *