Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.29162/ANAFORA.v5i1.10

Višestruka lica prirode: ekokritičko čitanje koncepata divljine i uzvišenosti u odabranim pjesmama Johna Keatsa

Morteza Emamgholi Tabar Malakshah ; Sveučilište Golestan Odsjek za engleski jezik i književnost Gorgan, Shahid Behshti Street, Iran
Behzad Pourqarib ; Sveučilište Golestan Odsjek za engleski jezik i književnost Gorgan, Shahid Behshti Street, Iran


Puni tekst: engleski pdf 171 Kb

str. 233-246

preuzimanja: 4.509

citiraj


Sažetak

Rad propituje koncepte divljine i uzvišenoga te razmatra različite poglede na prirodu u poeziji Johna Keatsa kroz ekokritičku teorijsku perspektivu. Analiza pjesama „O solitude!“ (1816), „On the Sea“ (1817), „Written Upon the Top of Ben Nevis“ (1838) i „La Belle Dame Sans Merci“ (1819) služi se dvama ekokritičkim pristupima – „duboka ekologija“ i projekt „Dark Mountain“ – kako bi ukazala na to da je Keatsova koncepcija prirode istodobno ekocentrična i iznimno skeptična jer ukazuje na ljudsku krhkost i ranjivost. U radu se tvrdi da takav oksimoronski, premda izuzetno snažan i relevantan pristup dihotomiji između čovjeka i prirode odgovara Keatsovoj definiciji sebe kao „pjesnika kameleona“ kojega karakteriziraju različiti oblici i sposobnost promatranja stvari iz različitih perspektiva.

Ključne riječi

ekokritika; romantizam; John Keats; uzvišenost; duboka ekologija; projekt „Dark Mountain“

Hrčak ID:

200981

URI

https://hrcak.srce.hr/200981

Datum izdavanja:

4.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.030 *