Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.18045/zbefri.2018.1.103
Korištenje ICT-a kao odrednice izvozne djelatnosti u proizvodnim i uslužnim tvrtkama na primjeru više država
Patricia Kotnik
orcid.org/0000-0002-2603-4108
; Faculty of Economics, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Eva Hagsten
; Swedish Agency for Economic and Regional Growth, Stockholm, Sweden
Sažetak
Korištenje ICT-a temeljito mijenja međunarodno poslovanje. Istraživanje nastoji proširiti naše razumijevanje odrednica izvoznih rezultata ispitivanjem odnosa između različitih primjena ICT-a i izvoznih aktivnosti tvrtki za niz europskih zemalja i to za uzorak većih proizvodača kao i poduzeća za pružanje usluga. Probit-regresija koristi se za ispitivanje da li je vjerojatnije da poduzeća koja imaju web stranicu i podržavaju mrežne transakcije ili imaju veći postotak zaposlenika s pristupom širokopojasnom internetu više izvoze od sličnih poduzeća koje nemaju te karakteristike, kontrolirajući široki raspon karakteristika poduzeća. Ova studija temelji se na usklađenim podacima na razini poduzeća koje pružaju statistički uredi 11 zemalja EU-a na koje se primjenjuje isti empirijski model, pružajući rezultate koji su potpuno usporedivi u svim zemljama. Rezultati ukazuju na heterogenost među zemljama i specifična obilježja uslužnih poduzeća. Dok se u nekim zemljama e-prodaja pozitivno povezuje s vjerojatnosti izvoza tvrtki iz oba sektora, web stranica je relevantna samo za proizvodne tvrtke, a osposobljenost zaposlenika za korištenje širokopojasnog interneta samo za poduzeća za pružanje usluga. Uporaba ICT-a u velikom broju zemalja nije od osobite važnosti za izvoz poduzeća, te se otvara pitanje koja su to obilježja zemlje koja mogu pomosi objasniti razlike u ulozi korištenja ICT-a u postizanju rezultata izvoza.
Ključne riječi
internet; ICT; e-prodaja; izvoz; poduzeća za pružanje usluga
Hrčak ID:
202052
URI
Datum izdavanja:
26.6.2018.
Posjeta: 2.142 *