Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Karakteristike posjetitelja i posjećenost parka prireode Kopački rit

Vesna Vučemilović orcid id orcid.org/0000-0001-5346-5029 ; VSMTI, Virovitica, Hrvatska
Biserka Vištica ; Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 299 Kb

str. 115-131

preuzimanja: 1.560

citiraj


Sažetak

U teoretskom dijelu rada su analizirani pojmovi vezani uz zaštićena područja kao što su nacionalni parkovi i parkovi prirode te marketing usluga kao glavni čimbenik oblikovanja ponude usluga parkova prirode. Temeljna zadaća javnih ustanova koje upravljaju parkovima prirode je zaštita, održavanje i promicanje zaštićenog područja. Njihov osnovni cilj je zaštita i očuvanje izvornosti prirode, osiguravanje neometanog odvijanja prirodnih procesa i održivo korištenje prirodnih dobara. Neovisno o tome, u svim parkovima prirode, a poglavito u nacionalnim parkovima, postoji značajna turistička ponuda kao dio ukupne turističke ponude Republike Hrvatske. Kako Republika Hrvatska obiluje atraktivnom i očuvanom prirodom nužno je u oblikovanju ponude parkova prirode voditi računa o strukturi posjetitelja i njihovim motivima dolaska u zaštićena područja. Navike i očekivanja posjetitelja se konstantno mijenjaju pa pružatelji turističkih usluga moraju kontinuirano u skladu s tim promjenama redizajnirati i oblikovati ponudu. Praktični dio rada se temelji na anketnom istraživanju provedenom tijekom svibnja i lipnja 2016. godine u Parku prirode Kopački rit na uzorku od 300 slučajno odabranih posjetitelja. Park prirode Kopački rit je odabran zbog činjenice kako je već nekoliko godina među posjećenijim parkovima prirode u Republici Hrvatskoj i značajan je čimbenik turističke ponude kontinentalnog turizma. Osim toga, broj posjetitelja u Parku prirode Kopački rit je osim u zimskom periodu, bez većih sezonskih oscilacija što čini snažan potencijal u turističkoj ponudi tijekom većeg dijela godine.
Primarni cilj ovog rada je doprinijeti oblikovanju ponude usluga Parka prirode Kopački rit u skladu sa strukturom posjetitelja koja neće predstavljati rizik za prirodne vrijednosti, te dati prijedloge za unaprjeđenje postojećeg stanja, koji trebaju doprinijeti postizanju cilja. Kroz anketno istraživanje cilj je bio dobiti osnovne pokazatelje o strukturi posjetitelja vezano uz socio-demografski profil posjetitelja i životni stil vezan uz prirodu, obilježja dolaska i boravka u parku, aktivnosti u parku i potrošnju te namjeru ponovnog posjeta parkovima.

Ključne riječi

marketing usluga; parkovi prirode; Kopački rit

Hrčak ID:

203902

URI

https://hrcak.srce.hr/203902

Datum izdavanja:

30.1.2017.

Posjeta: 2.759 *