Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Poslovice kao predmet poučavanja u udžbenicima njemačkog kao stranog jezika u hrvatskoj

Nikolina Miletić orcid id orcid.org/0000-0002-3781-4820 ; Sveučilište u Zadru


Puni tekst: njemački pdf 318 Kb

str. 289-302

preuzimanja: 820

citiraj


Sažetak

Poslovice nisu jezični fenomeni koji izumiru (usp. Burger 2015: 122), o čemu svjedoče i novija istraživanja o upotrebi poslovica. Matulina (2012) je pokazala da se danas poslovice često koriste u tiskanim medijima, a Mokienko (2012) je prikazao njihovu uporabu u reklamama. Budući da se poslovice koriste u svakodnevnoj komunikaciji, one bi također trebale imati svoje mjesto u učenju stranih jezika. Kod učenja stranih jezika udžbenici su jedan od najvažnijih materijala, te bi zbog toga trebali sadržavati poslovice. Novija istraživanja o položaju poslovica u udžbenicima za njemački kao strani jezik (usp. Matulina i Ćoralić 2007; Jazbec i Enčeva 2013) pokazala su da je njihova učestalost pojavljivanja veoma niska i da su uz to neprimjereno didaktički pripremljena. U ovome članku istražuju se poslovice u hrvatskim udžbenicima za njemački kao strani jezik prema sljedećim kriterijima: učestalost pojavljivanja, odabir poslovice, struktura poslovica, uporaba metalingvističkih sredstava, tekstualno označavanje poslovica, lokalizacija poslovica, poslovice u različitim tipovima teksta, funkcija poslovica u tekstu, interlingvistički prikaz i didaktička obrada poslovica. Cilj je prikazati status poslovica u hrvatskim udžbenicima za njemački kao strani jezik.

Ključne riječi

učenje stranih jezika; frazeodidaktika; udžbenici za njemački kao strani jezik; poslovice; poučavanje poslovica

Hrčak ID:

207896

URI

https://hrcak.srce.hr/207896

Datum izdavanja:

9.11.2018.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 2.113 *