Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21857/y7v64t5q1y
Vino Amaro našeg društvenog sustava – posljedice odgojno-obrazovne i znanstvene politike
Renata Marinković
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Osnovna zadaća našeg društvenog sustava ogleda se u osuvremenjivanju obrazovnog i školskog sustava. No pitanje je koliko je taj zadatak aktualiziran s obzirom na niz poteškoća – objektivnih i subjektivnih. Znanje, kao finalni rezultat odgojno-obrazovnog procesa, uključuje stjecanje kompetencija, postignuće ishoda, koji zajedno čine pretpostavku kvalitetnog obrazovnog sustava na svim razinama. Ovdje se posebno razmatra pitanje kvalitete visokog obrazovanja i njegova daljnjeg prosperiteta poštujući pritom psihološke standarde kompetencija ličnosti te nužne pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke edukativne procese. Sve to objedinjeno čini kvalitetan društveni standard kojim se bave i Odgojno Europska unija i Europski parlament. Pitanje cjelovite vertikale obrazovnog sustava finalizira se cjeloživotnim učenjem, koje ima najdirektnije veze s gospodarstvom. Tako sve rečeno čini pitanje nacionalne odgovornosti s posebnim naglaskom stavljenim na visokoškolsko obrazovanje i rezultate koji iz njega proizlaze.
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje; društveni standardi; komunikacijska psihologija; nacionalna odgovornost; odgojno-obrazovni proces, pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke kompetencije; psihološki standardi kompetencija ličnosti; visokoškolsko obrazovanje; znanje
Hrčak ID:
213839
URI
Datum izdavanja:
23.11.2018.
Posjeta: 1.157 *