Politehnika i dizajn, Vol. 6 No. 4, 2018.
Pregledni rad
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2018-6-4-06
METODE GAMIFIKACIJE U ONLINE SUSTAVIMA UČENJA PROGRAMIRANJA – OSOBNO ISKUSTVO
Vjeran Bušelić
orcid.org/0000-0002-4262-2663
; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Kristijan Župan
; Q software, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj rada je ukazati na najbolje prakse korištenja
gamifikacije u svrhu postizanja većeg angažmana
i bolje motiviranost pri učenju programiranja na
online sustavima za učenje.
Osnovni elementi gamifikacije javljaju se još prije
sredine 20. stoljeća u Sovjetskom Savezu. Tamo
su se radnici motivirali bez oslanjanja na novac,
tipičan kapitalistički poticaj, korištenjem bodova,
proglašavanjem zaposlenika mjeseca i drugim
elementima tipičnih u modernim igrama. Danas
su elementi gamifikacije prisutni u najrazličitijim
programima korisničke vjernosti, a sve je
popularnija primjena u obrazovanju, posebno
kad treba motivirati mlade ljude da izdrže u
obavljanju ne-trivijalnih zadaća kao što su učenje
informacijskih tehnologija i/ili programiranja.
Vještine koje od samih početka već sadrže
elemente gamifikacije u obliku profesionalnih
certifikata, svojevrsnih industrijski prihvaćenih
dostignuća.
Osim osnovnih pojmova gamifikacije i njene
važnosti u poslovnom okruženju te pregleda alata
i principa prisutnima u modernim sustavima
online učenja iz područja programiranja, kao
najprimjereniji odabran je i predstavljen sustav
Treehouse. I to iz osobne perspektive mladog
diplomanda, iskusnog korisnika, gamera i
programera
Ključne riječi
gamifikacija; online sustavi za učenje; programiranje
Hrčak ID:
218195
URI
Datum izdavanja:
10.12.2018.
Posjeta: 2.549 *