Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.9.18.1

Medijska reprezentacija dječje privatnosti u kontekstu upotrebe „pametnih” igračaka i prikupljanja podataka u komercijalne svrhe

Tijana Milosevic ; Sveučilište u Oslu, Norveška
Patricia Dias ; Katoličko sveučilište u Portugalu, Lisabon, Portugal
Charles Mifsud orcid id orcid.org/0000-0003-4922-5780 ; Sveučilište na Malti, Malta
Christine W. Trueltzsch-Wijnen ; Stefan Zweig sveučilište u Salzburgu, Austrija


Puni tekst: engleski pdf 627 Kb

str. 6-26

preuzimanja: 897

citiraj


Sažetak

Zbog sve veće upotrebe „pametnih” igračaka sve je važnije razumjeti kakve posljedice njihovo korištenje ima na privatnost djece i obitelji. Ovaj rad predstavlja studiju slučaja o medijskoj reprezentaciji rizika korištenja „pametnih” igračaka i otkrivanja privatnosti djece od strane proizvođača koji prikupljaju komercijalne podatke. Oslanjajući se na analizu sadržaja medijskih objava u dvanaest europskih zemalja i Australiji, prikupljenih za vrijeme božićnih blagdana u sezoni 2016./2017., te na daljnju analizu sadržaja medijskih objava u odabranim zemljama, prikupljenih za vrijeme božićnih blagdana u sezoni 2017./2018., ovaj rad pokazuje kako su teme dječje privatnosti obrađene na površan način, pri čemu dionici ostaju bez nužnih informacija o toj temi, a dječji izvori u samim objavama minimalno su zastupljeni.

Ključne riječi

mrežno povezani uređaji; privatnost; prikupljanje podataka; komercijalne baze podataka; dječja prava

Hrčak ID:

218206

URI

https://hrcak.srce.hr/218206

Datum izdavanja:

28.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.546 *