Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31337/oz.74.2.6
Potrošačka kultura i ekonomija identiteta: Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja
Lucija Mihaljević
; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Borna Jalšenjak
orcid.org/0000-0001-5648-8146
; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Rad predstavlja doprinos raspravama o potrošačkoj kulturi u hrvatskom kontekstu. Uspoređujući paradigmu ekonomije identiteta kako se ona pojavljuje u ekonomskoj teoriji na prijelazu milenija, s antropološkim konceptima poput objektivizacije kulture, ukusa kao sredstva društvenoga razlikovanja i potrošnje kao izraza hijerarhije vrijednosti, ilustriraju se interdisciplinarna približavanja koja postuliraju klasičan kulturno–antropološki pojam identiteta u ekonomske analize. Na temelju narativnih empirijskih podataka prikazuje se kreativan karakter identifikacijskih procesa i nužnost pripisivanja performativnoga značenja ekonomskim praksama.
Ključne riječi
ekonomija identiteta; potrošačka kultura; procesi identifikacije; socioekonomska struktura; objektivizacija; robna kuća; trgovački centar
Hrčak ID:
219969
URI
Datum izdavanja:
17.5.2019.
Posjeta: 3.133 *