Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.18045/zbefri.2019.1.77
Komponenta očekivanja potrošača usmjerena na budućnost i prognoziranje inflacije: slučaj šest europskih gospodarstava
Magdalena Szyszko
; WSB University in Poznan, Institute of Finance, ul. Powstańców Wielkopolskich 5, 61-895 Poznań, Poland
Aleksandra Rutkowska
; Poznan University of Economics and Business, Department of Applied Mathematics, al. Niepodległości 2, 61-875 Poznań, Poland
Sažetak
Budući da postoje različiti načini otkrivanja namjera središnjih banaka, pojavljuje se jednostavno istraživačko pitanje, koje se razmatra u ovoj studiji. Je li komponenta očekivanja potrošača usmjerena na budućnost povezana s načinom na koji središnje banke otkrivaju i koriste prognoze? Istraživanje obuhvaća šest zemalja: Češku, Mađarsku, Rumunjsku, Poljsku, Švedsku i Veliku Britaniju, u razdoblju od 2001. do 2016. godine. Naša metodologija sastoji se od kvantifikacije očekivanja, testova racionalnosti očekivanja, procjene stupnja njihove usmjerenosti na budućnost, indeksne procjene prognoziranja centralnih banaka o transparentnosti i važnosti prognoze u monetarnoj politici, kao i korelacijskog ispitivanja dalekovidnosti monetarne politike i pogreške očekivanja. Na temelju dovršenog istraživanja povezujemo rezultate analize usmjerenosti na budućnost s indeksnom procjenom ciljanog prognoziranja inflacije. Rezultati su različiti. Najviši stupanj usmjerenosti očekivanja na budućnost nalazi se u Velikoj Britaniji i Švedskoj. Očekivanja čeških potrošača su manje usmjerena na budućnost, dok je uključenost centralnih banaka u ciljano prognoziranje inflacije usporediva sa švedskim slučajem. Dvije zemlje nemaju komponentu usmjerenu na buduća očekivanja potrošača. Studija daje vrijedan doprinos postojećoj literaturi jer predstavlja novi pristup analizi odnosa između prognoze i ciljanog prognoziranja inflacije i očekivanja usmjerenih na budućnost.
Ključne riječi
prognoza inflacije; ciljano prognoziranje inflacije; očekivanja potrošača; usmjerenost očekivanja na budućnosti
Hrčak ID:
221671
URI
Datum izdavanja:
28.6.2019.
Posjeta: 2.061 *