Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.18045/zbefri.2019.1.277
Utjecaj ljudskih resursa na produktivnost: empirijsko istraživanje zdravlja i visokog obrazovanja u Južnoj Africi
Josue Mbonigaba
; Associate Professor, School of Accounting, Economics and Accounting, College of Law and Management, University of Kwazulu Natal, South Africa.
Akinola Gbenga Wilfred
; PhD, School of Accounting, Economics and Finance, College of Law and Management Studies, University of KwaZulu-Natal, Westville, Durban, 4000, South Africa
Sažetak
Enormna opterećenost bolestima, lošim ishodima učenja u visokom obrazovanju u Južnoj Africi i njihova interakcija u smislu utjecaja na produktivnost ljudskih resursa iziskuju istraživanja za konkretne smjernice u okviru politike. U tom smislu, svrha ovog rada je istražiti ovaj odnos, zajedno s drugim čimbenicima, promatrajući ljudske resurse iz perspektive zdravlja, upisa u visoko obrazovanje (HEE) i diplomiranih studenata visokog obrazovanja (HEG). U istraživanju se primjenjuje model vremenskih serija s autoregresijskim distribuiranim pomacima (ARDL) s podacima koji obuhvaćaju razdoblje od 1980. do 2015. godine. Studija je pokazala da, dok BDP raste, stope zaposlenosti i HEE imaju pozitivan učinak na produktivnost u Južnoj Africi; kapital i životni vijek su inverzni u odnosu na produktivnost. Naime, rezultati ovog istraživanja potvrđuju hipotezu da bez odgovarajućeg školskog sektora usmjerenog na potrebne vještine, široko rasprostranjena antiretroviralna terapija u prevenciji HIV-a stanovništva, a s tim i njihovo preživljavanje, negativno utječe na produktivnost. Nadalje, rezultati potvrđuju da uključivanje u obrazovanje djeluje pozitivno na produktivnost, jer obuhvaća pojedince koji su djelomično vješti u programima potrebnim gospodarstvu. Naposljetku, potvrđena je i hipoteza da su ishodi učenja diplomskih studija negativni u odnosu na produktivnost zbog neusklađenosti vještina diplomanata i potreba gospodarstva. Stoga se predlaže da se u okviru politike za povećanje produktivnosti u Južnoj Africi, poduzmu zajednički napori u školskom i zdravstvenom sektoru.
Ključne riječi
produktivnost; ljudski resursi; upis u visoko obrazovanje; diplomanti visokog obrazovanja; ARDL; Južna Afrika
Hrčak ID:
221688
URI
Datum izdavanja:
28.6.2019.
Posjeta: 2.437 *