Ekonomska misao i praksa, Vol. 1 No. 1, 1992.
Stručni rad
MEĐUNARODNI MARKETING I PROCES INTERNACIONALIZACIJE PODUZEĆA
Mirko Marković
; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik
Sažetak
Proces internacionalizacije poduzeća predstavlja mogući pravac strategije i razvoja poduzeća izvan nacionalnih granica, koji se zasniva na uvažavanju suvremenih tendencija u razvoju svjetskog tržišta i tehnologije, a time i prihvaćanja standarda i pravila međunarodnog konkurentskog ponašanja. U procesu internacionalizacije poduzeća treba dakle, uzeti u obzir vođenje nove ekonomske poslovne kulture i menagementa. Stoga je to stajalište potrebno ugraditi u proces obrazovanja i motiviranja kadrova u svim poslovnim razinama sistema poduzeća. Proces internacionalizacije poduzeća obićno se ne ograničava isključivo na proces poslovnih aktivnosti (marketinga, proizvodnje, distribucije) u inozemstvu zbog boljeg prilagođavanja inozemnim tržištima, već uključuje također i proces integracije znanja i iskustva među poslovnim jedinicama u okviru korporacije, uz istovremeno iskorištavanje razlika u troškovima proizvodnih inputa (jeftinije sirovine i radna snaga).
Ključne riječi
međunarodni marketing; internacionalizacija poduzeća; menedžment; konkurencija
Hrčak ID:
221961
URI
Datum izdavanja:
10.6.1992.
Posjeta: 1.614 *