Ekonomska misao i praksa, Vol. 4 No. 1, 1995.
Izvorni znanstveni članak
TRŽIŠNA GESTURA REPRODUKCIJE
Tihomir Radić
; Ekonomski fakultet Split
Sažetak
Istraživanje suvremenog tržišnog poslovanja vodi do spoznaje da proces
društvene reprodukcije povezuju karike binarnih lanaca. Jedan je lanac slijed karika što ih tvore autonomni vlasnički sustavi tako da svako vlasništvo konfirmiraju sredstva za proizvodnju, proces tekućeg rada djelatnosti i proizvodni rezultat. Vlasništvo u interakciji ostvaruju uzajamne funkcije kupnje i prodaje shodno zakonu ponude i potražnje. Drugi lanac formiraju karike tržišne gesture na način da bilo koje proizvodno dobro namijenjena ljudskim potrebama povezuje proizvodnju s interferentnom potrošnjom. Vlasništvo proizvodnje ostvaruje konkretno dobro kao opredmećeni rezultat svoje djelatnosti da bi u vlasništvu potrošnje služio kao sredstvo zadovoljavanja potreba i želja. Znanstvena spoznaja marketinga u suvremenoj teoriji i praksi izvodi se iz činjenice dvoznačnog generiranja reprodukcije kroz binarne lance. Realno polje marketinga u poduzetnom poslovanju je tržišna gestura reprodukcije. Dosljedno se izražava shvaćanjem da marketing povezuje proizvodnju s potrošnjom u cilju maksimalnog zadovoljavanja društva na profitabilan način. Posebno je značajno da prometne transakcije proizvodnih rezultata u sredstva potrošnje između privatnih vlasnika ovdje podliježu zakonu razmjenske raspodjele kao bitnoj odrednici tržišne društvenosti poslovnih subjekata u reprodukciji. Dva su ključna pojma za razumijevanje procesa i rezultata provedenog istraživanja. GESTURA je držanje, stav, vladanje, ponašanje. Otuda se preciznije koncipira kao fleksibilan poredak u permanentnom pokretu koji se upravlja djelovanjem uzajamno opozitnih čimbenika. REPROCESIJA je realno zbivanje procesa istog identiteta što se neprestano ponavlja i teži vlastitoj ravnoteži u okruženju.
Ključne riječi
gestura; reprodukcija; marketing; tržište; reprocesija
Hrčak ID:
222041
URI
Datum izdavanja:
2.6.1995.
Posjeta: 732 *