Ekonomska misao i praksa, Vol. 5 No. 1, 1996.
Stručni rad
STRATEGIJE MARKETINGA
Frano Ljubić
; Ekonomski fakultet u Mostaru
Sažetak
U radu je, s teorijskog stajališta, obrađena problematika u svezi s marketinškim strategijama. Analiziran je odnos između strategija tvrtke i
strategija marketinga kao jedne od bitnih poslovnih funkcija u suvremenom tržišnom poslovanju i prikazana hijerarhija strategija. Također su analizirani i odnosi između strategija i ciljeva poslovanja tvrtke s tržišnim mogućnostima i sposobnostima tvrtke da provede odabranu strategiju i ostva,i planirane ciljeve poslovanja. Tvrtka se opredjeljuje na kojem području (kojoj skupini potrošača) želi prodavati svoje proizvode ili usluge. Kad ocijeni da joj je prihvatljiva varijanta ne opsluživati cijelo tržište (sve potencijalne potrošače) treba provesti strategiju segmentacije i odabrati tržište na kojem će moći ostvariti svoje planove. Marketinški se splet dizajnira i provodi prema odabranoj ciljnoj skupini potrošača (tržišnom segmentu) ako tvrtka provodi strategiju diferencijacije. Pozicioniranje proizvoda (usluga) ili tvrtke se provodi s ciljem uspoređivanja s konkurentima i s namjerom da se zauzme što bolji tržišni položaj. Tvrtka sama planira određenu poziciju a potrošači to čine i bez znanja tvrtke na temelju onoga što je bitno za tvrtku.
Ključne riječi
strategija; strategijski gep; strategije proizvod/tržište; opstanak; rast i razvoj na tržištu; segmentiranje tržišta; dizajniranje marketing miksa i pozicioniranje proizvoda
Hrčak ID:
222223
URI
Datum izdavanja:
11.6.1996.
Posjeta: 3.072 *