Ekonomska misao i praksa, Vol. 7 No. 1, 1998.
Izvorni znanstveni članak
SVJETSKO TRŽIŠTE POMORSKIH KRSTARENJA (II.) (ponuda na tržištu pomorskoprijevoznih i turističkih usluga)
Ivo Ban
; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik
Sažetak
U radu se raspravlja o ponudi na svjetskom tržištu pomorskih krstarenja.
Analiziraju se kretanja na tom tržištu i ističe kako se i dalje bilježi oscilirajući ali i dinamičan rast. Navodi se da je u eksploataciji sve više brodova i to brodova s preko tisuću odnosno dvije tisuće putnika, što znači da se nastavlja s gigantizmon u toj grani brodarstva. Na tržištu pomorskih krstarenja po kapacitetima, prihodima i financijskoj moći dominira mali broj velikih kompanija. Izrazit je proces globalizacije, kojoj
pridonosi i sve veći stupanj liberalizacije, a značajnu ulogu imaju multinacionalne kompanije koje pokrivaju skoro sva područja na kojima se krstari tijekom cijele godine ili u sezoni. Naglašava se da je ponuda pomorskih krstarenja, mjerena posteljama u putničkim kabinama/danima, kakvu nude brodarske kompanije ili turoperatori,
rasprostranjena po čitavom svijetu. Ali po širem obuhvatu nositelja ponude, s oko 3/5, dominira Sjeverna Amerika unutar koje prevladava karipsko područje. Na drugom je mjestu Europa s dominacijom Sredozemlja. To je samo nešto više od 1/5 svjetske ponude, dok "ostatak svijeta" nudi tek nešto ispod 1/5 postelja/dana. Posebna pozornost poklonjena je ulozi morskih luka u krstarenjima i njihovim uslugama, koje zajedno sa sadržajima u okruženju, tj. pripadajućim gradovima,
čine itekako važan dio tog pomorskoprijevoznog i turističkog proizvoda -
krstarenja.
Ključne riječi
pomorska krstarenja; svjetsko tržište; ponuda
Hrčak ID:
222473
URI
Datum izdavanja:
11.6.1998.
Posjeta: 911 *