Skip to the main content

Review article

TENDENCUE U RAZVOJU SUVREMENE EUROPSKE MALOPRODAJE

Nikola Knego ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik


Full text: croatian pdf 19.244 Kb

page 85-103

downloads: 199

cite


Abstract

U radu se obrađuju neke od karakterističnih tendencija u razvoju suvremene europske maloprodaje. Naglasak je stavljen na koncentraciju u trgovini na malo i njezin utjecaj na promjene u strukturi nosilaca maloprodajnih aktivnosti. Proces koncentracije se ogleda u: okrupnjavanju poslovnih jedinica u maloprodaji, porastu veličine maloprodajnih tvrtki, smanjenju značaja nezavisnog detaljističkog sektora, uz istovremeni porast integriranih oblika maloprodaje. Ova tendencija je potkrijepljena nizom brojčanih pokazatelja. Detaljnije je obrađena još tendencija diversifikacije suvremene europske maloprodaje. Istaknuti su razlozi takve poslovne orijentacije. Jedna od tendencija, koja će u budućnosti doći više do izražaja, je tendencija izlaska vodećih europskih trgovaca na malo na inozemna tržišta. U radu se iznose činitelji koji utječu na takvu poslovnu orjentaciju. Proces globalizacije tržišta će
osnažiti ovu tendenciju. Svaka od spomenutih tendencija se temelji na nizu analitičkih podataka. U radu se obrađuje i tendencija širenja lepeze usluga. To nije karakteristika samo suvremene maloprodaje već ona karakterizira i razvijena gospodarstva u njihovoj ukupnosti. Takva gospodarstva postaju sve više uslužno orijentirana.

Keywords

maloprodaja; koncentracija; diversifikacija; zakonodavstvo; potrošač

Hrčak ID:

222479

URI

https://hrcak.srce.hr/222479

Publication date:

11.6.1998.

Visits: 557 *