Ekonomska misao i praksa, Vol. 8 No. 1, 1999.
Stručni rad
PRIMJENA INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE U OBRAZOVANJU ODRASLIH
Ivan Vančina
; Narodno sveučilište Zabok, Odjel obrazovnih djelatnosti
Sažetak
U radu će se izložiti neka temeljna znanja o računalskom sustavu, te
najvažnija područja njegove primjene u obrazovanju odraslih. Naime,
suvremenu civilizaciju karakteriziraju fascinantna postignuća na području
tehnologije, a osobito u dijelu informacija i komunikacija. Informacijske
tehnologije s različitim hipermedijskim tehnikama i alatima poticaj su stvaranju novog načina promišljanja o učenju i poučavanju. Osobna računala s CD-ROM-om kao nositeljem informacija, LAN (Local Area Network) i WAN (Wide Area Network) mrežne računalne arhitekture, te
razvoj INTERNET-a, u nas i CARNET-a, temelj su novog načina obrazovanja, procesa učenja i poučavanja: daljinskog i timsko-suradničkog učenja. Stankov (1997., str. 34) govori o računalnom učitelju (kao zamjeni za "živog" učitelja) koji kao takav djeluje u povratnoj vezi nastavnog sustava: motri tj. mjeri i dijagnosticira znanje učenika-polaznika, određuje odstupanja polaznikovog trenutnog znanja od referentnog modela, te prema opažanju oblikuje upravljačko djelovanje. Računalni učitelj prenosi novo znanje ili ispravlja (upućuje, pruža dodatne infonnacije i dopunjuje) ga. Treba uključivati sve više korištenje mogućih tehnika i medija kako bi se u budućnosti realno sagledali položaj ustanova za obrazovanje odraslih i uloga sadržaja koji se uče. To znači prognozirati, simulirati, modelirati, te pri tome iskoristiti sve raspoložive suvremene medije (novine, radio, televiziju, telefoniju,
a osobito računalsku tehnologiju).
Ključne riječi
računalska tehnologija; multimedija; prijenosna računala (notebook); software; Internet; elektronička pošta (E-MAIL); World Wide Web (WWW)
Hrčak ID:
222558
URI
Datum izdavanja:
2.6.1999.
Posjeta: 1.377 *