Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

TRGOVINA NA MALO PREHRANOM U ZEMLJAMA RAZVIJENE EUROPE

Nikola Knego ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik


Puni tekst: hrvatski pdf 16.356 Kb

str. 255-271

preuzimanja: 255

citiraj


Sažetak

U radu se istražuju, raspravljaju i analiziraju karakteristike segmenta trgovine na malo koji se bavi prodajom prehrambenog asortimana trgovačke robe u razvijenim europskim zemljama. To je segment trgovanja na malo u kojem je proces koncentracije izrazito naglašen. Direktne posljedice tog procesa su: smanjenje broja prodavaonica, porast prosječne površine prodavaonice, smanjenje prometa po jedinici prodajne površine i porast bruto marži. Ti procesi nisu jednakog intenziteta na cijelom prostoru razvijenih europskih zemalja. Razlog tomu je činjenica da među zemljama postoje značajne razlike u dostignutoj razini gospodarske razvijenosti, a što uzrokuje razlike u intenzitetu
odvijanja spomenutih procesa i u obilježjima dostignute razvijenosti
maloprodajne strukture. Iznosi se niz relevantnih podataka pomoću kojih se komparativnom analizom utvrđuju sličnosti i razlike u obilježjima
maloprodajnih struktura pojedinih zemalja. Detaljno su obrazloženi
maloprodajni oblici, njihove karakteristike i zastupljenost te strategijske opcije koje prakticiraju managementi maloprodajnih tvrtki koje se bave prodajom prehrambenog robnog asortimana. Spoznaje do kojih se u radu dolazi trebale bi biti interesantne za managemente hrvatskih maloprodajnih tvrtki poslovno orijentiranih na prodaju prehrane.

Ključne riječi

trgovina na malo; prehrana; maloprodajni oblici; strategija

Hrčak ID:

222572

URI

https://hrcak.srce.hr/222572

Datum izdavanja:

2.12.1999.

Posjeta: 847 *