Ekonomska misao i praksa, Vol. 8 No. 2, 1999.
Stručni rad
VLASTITE VRIJEDNOSTI KAO IZRAZ AKTIVNE TURISTIČKE POLITIKE
Darko Vlahović
; Hrvatska gospodarska komora - Županijska komora Split
Sažetak
Tendencija osiromašivanja ukusa i standardizacija ljudskih potreba "ruše" svijet dokolice. Na izazove globalizacije pojedine bi destinacije trebale stvarati i provoditi aktivnu turističku politiku. U tom pogledu značajna su tri područja djelovanja: (l) stvaranje uvjeta za ravnopravnu komunikaciju (otvaranje i usklađivanje sa zajedničkim vrednotama), (2) osmišljavanje sadržaja turističog boravka (odmor sa smislom) i (3) razvojna usmjerenja k cjelovitom razumijevanju zdravlja (pomak prema osnovnoj inovaciji). Sva su nastojanja, prema tomu, okrenuta potrebi da se u prvom redu afirmiraju vlastite vrijednosti. Tek na osnovi iskazanog samodostojanstva i samopouzdanja svaka destinacija zaslužuje uvažavanje vlastitoga identiteta. Autori se stoga zalažu da se u toplini iskrenih emocija i nepatvorenosti tragova autentične kulture - kultura je pripadala i pripada biti turizma - već sada u pojedinim turističkim sredinama potraže ljepše strane turističke stvarnosti. Inače, ljudi novih vizija i duha trebali bi presudno odlučivati o putovima razvoja u
novu turističku budućnost.
Ključne riječi
autentična kultura; samopouzdanje; prilagođavanje vrednotama; razumijevanje cjelovitog zdravlja; turistički život; prepoznatljive turističke vrijednosti
Hrčak ID:
222582
URI
Datum izdavanja:
2.12.1999.
Posjeta: 754 *