Izvorni znanstveni članak
ANALITIČKI HIJERARHIJSKI PROCES U STRATEŠKOM PLANIRANJU PRODAJE HOTELSKIH PODUZEĆA
Marija Dragičević
; Srednja škola, Korčula
Sažetak
Analitički, hijerarhijski, proces je metoda pogodna za donošenje strateških marketinških odluka. Mogućnosti njene primjene još nisu dovoljno iskorištene. Cilj rada je ukazati na specifičnosti metode i na mogućnost njezine primjene u donošenju strateških odluka o prodaji odnosno utvrđivanju prioriteta u prodaji hotelskih kapaciteta. U tu svrhu napravljen je model temeljen na istraživanju provedenom u HTP Korčula. Strateško marketinško planiranje je od velike važnosti i temelj je opstanka hotelskog poduzeća na konkurentnom turističkom tržištu. Njime se također utvrđuje zadovoljstvo potrošača pruženom uslugom. Budući da poduzeće to nastoji ostvariti uspješnom kombinacijom elemenata
marketinškog spleta, odluke koje se odnose na pojedine elemente su vrlo važne. Problem nastaje kod opredjeljivanja između više mogućnosti pri čemu AHP pruža velike šanse. Glavna prednost ove metode je uključivanje više kriterija varijabli, odnosno inkorporiranje i objektivnih i subjektivnih činitelja koji utječu na odluke. Za model je moguće napraviti i analizu osjetljivosti i konzistentnosti.
Ključne riječi
hotelsko poduzeće; strateško planiranje; prodaja; analitički hijerarhijski proces; prioriteti u prodaji
Hrčak ID:
222727
URI
Datum izdavanja:
2.6.2004.
Posjeta: 1.029 *