Kineziologija, Vol. 35. No. 1., 2003.
Prethodno priopćenje
Promocija kao element marketing-miksa u sportu i sportskom turizmu: hrvatsko iskustvo
Mato Bartoluci
; Faculty of Kinesiology, University of Zagreb, Croatia
Darija Omrčen
; Faculty of Kinesiology, University of Zagreb, Croatia
Sažetak
Promocija kao element sportskog marketing miksa predstavlja zbroj različitih aktivnosti i nastojanja kompanija da potencijalne i stvarne potrošače upoznaju sa svojim proizvodima. Promocija sportskih proizvoda i usluga danas je nezaobilazan čimbenik u funkciji razvoja sporta, jer se sportski proizvodi velikim dijelom realiziraju na tržištu.
S obzirom da turizam predstavlja industriju od koje Hrvatska očekuje velike ekonomske učinke, prilagođavanje turističke ponude neminovno ide u smjeru praćenja svjetskih trendova, što u konkretnom slučaju znači da se turistička ponuda oslanja na rezultate istraživanja po kojima zahtjevi turista za sportski orijentiranim aktivnim odmorima zauzimaju visoko mjesto na ljestvici motiva za odabir određene turističke destinacije. U ovome su radu prikazani povezanost turizma i sporta te, posljedično, načini promoviranja sportskih proizvoda i usluga u hrvatskom sportu i sportskom turizmu. Brojnost sportaša u raznim sportovima i broj njihovih nastupa na međunarodnim natjecanjima, kao i broj sportskih natjecanja organiziranih u Republici Hrvatskoj u kojima sudjeluju sportaši iz cijelog svijeta predstavljaju realnu ekonomsku osnovu kako za promicanje sporta, sportaša, turističkih destinacija (podjednako onih u kojima se nude sportsko-rekreacijski sadržaji, ali i onih u kojima se nude usko specijalizirani programi, kao što su to, primjerice, programi za sportsku pripremu sportaša), tako i za realizaciju ekonomskih učinaka. Svjetski uspjesi hrvatskih sportaša imaju pri tome snažnu promotivnu ulogu. Njihova imena i rezultati predstavljaju jedan od najboljih načina reklamiranja turističkih destinacija, ali i lokaliteta koji omogućavaju provođenje programa sportske pripreme. Promocija programa pripreme sportaša trebala bi biti dio ukupne turističke ponude neke zemlje, pa tako i Hrvatske. U sportu je cilj promotivnih aktivnosti privući što veći broj potrošača-korisnika. U promociji sporta te u promociji sportskog turizma moguće je koristiti sve oblike i načine promocijskog spleta: propagandu, osobnu promociju i prodaju, publicitet i odnose s javnošću. Kvaliteta promocije ovisi, osim o pravilnom odabiru promotivnih strategija i promotivnih sredstava, o još jednom ključnom čimbeniku, čija je zadaća objediniti i staviti u funkciju sve prethodno navedene elemente. Taj je element čovjek. Specijalizirani i dobro obrazovani stručnjak zna što i kako promovirati u sportu. Stoga bi svaka sportska organizacija morala imati plan promocije.
Ključne riječi
Hrčak ID:
226335
URI
Datum izdavanja:
24.10.2003.
Posjeta: 3.136 *