Izvorni znanstveni članak
U traganju za idejom: pogled iz operacijskih istraživanja
Dražen Barković
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Pronalaženje novih ideja, inovativnost — neodgodivi su zadaci svakog managera. Na ove se probleme gleda u posljednje vrijeme s novog motrišta čija je refleksija dana u ovom članku. Procesu pronalaženja nove ideje pristupa se kroz filozofske i biheviorističke poglede koji razvoj neke osobe definiraju kao skup njezina načina razmišljanja, procjena, iskustva, znanja — ukratko, kao skup koji se označava kao habitual domain.
Mogućnost da se taj skup proširi i obogati, da se iz potencijalne habitual domain neke osobe prijeđe u dostupnu koja se može dostići iz danog habitual domain koristi se u članku kao šansa da se uz danas raširenu primjenu osobnih računala dođe do ideje i njezinog generiranja gotovo programiranim putem. Poznate tradicionalne metode generiranja ideje, brainstorming npr., kao i metode kreativnog razmišljanja ugrađene su u kompjutorsku podršku.
Zakonitost širenja ideja dana je poznatim difuzijskim procesom, a aspekti financijskih ograničenja, financijske žrtve i efekti uzimaju se u obzir u okviru nekih ipak teorijskih modela.
Ključne riječi
ideje; inovativnost; operacijska istraživanja; habitual domains
Hrčak ID:
227626
URI
Datum izdavanja:
2.9.1996.
Posjeta: 898 *