Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Neke postavke koncepcija životnog ciklusa poduzeća i životnog ciklusa proizvoda

Zdenko Segetlija ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 737 Kb

str. 101-110

preuzimanja: 2.060

citiraj


Sažetak

U radu se analiziraju neka shvaćanja koncepcije životnoga ciklusa poduzeća i koncepcije životnog ciklusa proizvoda. Objašnjava se koncepcija životnoga ciklusa u marketinškom managementu, u marketinškoj teoriji u teoriji potrošnje. Napominje se postojanje ideja o životnom ciklusu ugostiteljskih usluga, projekata, informacijskih sustava, poslova, logističkih učinaka, razina aktivnosti u međunarodnoj
logistici, maloprodajnih oblika.
Koncepcija životnog ciklusa poduzeća razvila se pored ostalih shvaćanja razvoja poduzeća i pored drugih postavki koje se zasnivaju na analogiji s biološkim svijetom. Ova se koncepcija različito shvaća s obzirom na broj faza, oblik krivulje, organizacijska stanja i sl.
Koncepcija životnog ciklusa proizvoda ima široku primjenu unutar strategijskoga managementa. Također se može različito shvaćati i upotrebljavati u praksi. Najvažnije je njeno shvaćanje kao instrumenta planiranja, instrumenta kontrole i instrumenta predviđanja. No, ova koncepcija objašnjava razvoj previše jednostavno. Stoga je važna i koncepcija evolucijskoga ciklusa proizvoda.

Ključne riječi

životni ciklus; životni ciklus poduzeća; životna ciklus proizvoda; strategijski management

Hrčak ID:

227734

URI

https://hrcak.srce.hr/227734

Datum izdavanja:

2.1.1995.

Posjeta: 2.679 *