Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Tržišni položaj društvenih poduzeća i njegovo značenje u pretvorbi

Marcel Meler ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Vesna Bašić ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 435 Kb

str. 193-198

preuzimanja: 511

citiraj


Sažetak

U uvjetima tržišnog privređivanja prethodno utvrđivanje tržišnog položaja predstavlja jedan od ključnih elemenata procjene vrijednosti društvenih poduzeća prilikom njihove pretvorbe. Tržišni položaj poduzeća moguće je vrednovati na osnovi mjerljivih i nemjerljivih kriterija, od kojih su prvi nedvojbeno kvantitativnog, a drugi kvalitativnog karaktera. U oba slučaja vrednovanje je objektivno moguće izvršiti na temelju rezultata marketing-istraživanja. Vrednovanje mjerljivih kriterija koristi se pritom, primjerice, rezultatima istraživanja nabavnog i prodajnog tržišta, istraživanja sadašnje i buduće apsorpcijske moći tržišta, te istraživanja pojedinih elemenata marketing-mixa poduzeća (proizvoda, cijena, distribucije i promocije) napose u odnosu na konkurenciju na domaćem i inozemnom tržištu. U radu se, prema prethodnom, opisuje metodološki instrumentarij marketing-istraživanja kojim je potrebno ovladati a da bi se cjelovito i znanstveno objektivno mogao utvrditi tržišni položaj poduzeća u pretvorbi, s posebnim naglaskom na mogućnosti primjene metoda vrednovanja, odnosno portfolio-analize u tu svrhu.

Ključne riječi

tržišno privređivanje; tržišni položaj; društvena poduzeća; pretvorba

Hrčak ID:

228238

URI

https://hrcak.srce.hr/228238

Datum izdavanja:

2.12.1991.

Posjeta: 1.206 *