Original scientific paper
Marketing našeg doba
Aleksandar Bazala
; Ekonomski fakultet Zagreb, Hrvatska
Abstract
Faze razvoja našeg društva bile su pod utjecajem raznih teoretskih razmišljanja vezanih uz robnu proizvodnju i sam marketing. Polazeći od toga da robna proizvodnja (i teoretski i praktično) postoji i djeluje u samoupravnom socijalističkom sistemu, nužno je da se i ona usmjerava u smjeru zadovoljavanja potreba okruženja. U tom smislu i marketing postaje osnovna privredna »filozofija«, koja omogućava s jedne strane uklapanje poduzeća u potrebe okruženja a, s druge strane, razvojem tehnike i tehnologije poduzeće samo po sebi razvija nove potrebe koje odgovaraju razvoju određenog okruženja. Tržište (taj bauk socijalizma) postaje verifikator uspješnosti rada i razvoja poduzeća na polju zadovoljenja i razvijanja odgovarajućih potreba.
Na taj način samoupravni razvoj poduzeća u uskoj je vezi s primjenom marketinga, što pretpostavlja povezanost samoupravljanja i filozofije marketinga, kao privrednog i ne samo privrednog pogleda na razvoj okruženja.
Keywords
marketing; robna proizvodnja; tržište; socijalizam
Hrčak ID:
228787
URI
Publication date:
1.6.1989.
Visits: 926 *