Odgojne znanosti, Vol. 9 No. 2 (14), 2007.
Izvorni znanstveni članak
Uloga konteksta i lingvističkog predznanja u usvajanju stranoga jezika
Kristina Cergol
orcid.org/0000-0002-5440-0312
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Autorica predstavlja eksperiment u kojem su izvorni govornici
engleskog i kineskog jezika podučavani u hrvatskome jeziku. Ispitano je dvanaest ispitanika koji su bili raspoređeni u dvije grupe: kontrolnu i eksperimentalnu. U svakoj grupi su bila tri izvorna govornika engleskog jezika, od kojih jedan lingvist i dva nelingvista te tri izvorna govornika kineskog jezika, od kojih jedan lingvist i dva nelingvista. To je bio njihov prvi susret s hrvatskim. Proučavani su utjecaj konteksta kao i lingvističkog predznanja ispitanika na njihovo usvajanje hrvatskoga jezika. Rezultati pokazuju da oba ova faktora
utječu na usvajanje stranog jezika. Istaknuti su neki aspekti usvajanja stranoga jezika na koje bi se trebala obratiti pažnja u unapređivanju metodike nastave stranih jezika.
Ključne riječi
usvajanje stranog jezika; kontekst, lingvističko predznanje učenika; odrasli učenici; prve minute hrvatskog jezika
Hrčak ID:
21113
URI
Datum izdavanja:
20.11.2007.
Posjeta: 2.356 *