Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

NEKE POTENCIJALNO RELEVANTNE SOCIODEMOGRAFSKE VARIJABLE ŠKOLSKIH IZOSTANAKA

Smiljana Zrilić ; Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 122 Kb

str. 41-65

preuzimanja: 4.599

citiraj


Sažetak

Učenički izostanci s nastave svakodnevno zabrinjavaju roditelje
i nastavnike, ponajprije kao mogući rizični faktori nekih ozbiljnijih poremećaja u ponašanju. Izostanak zbog nespremnosti za nastavu i izbjegavanja slabe ocjene u početku nema toliko duboke posljedice za učenika, kao izostanak bez razloga. U prvom slučaju uzrok je, uglavnom, neznanje što se može nadoknaditi učenjem, a vezan je uz školske faktore odbijanja škole (preopširni programi, strogi i netolerantni nastavnici i sl.) ili nemarnost i lijenost. U slučaju ne
dolaska na nastavu zbog izvanškolskih, često opasnih sadržaja, kao što su sklonost konzumacijama i druženja u rizičnim skupinama i sredinama, razlozi su daleko složeniji i govorimo o multifaktorski uvjetovanom fenomenu. S nastave podjednako izostaju i mladići i djevojke. Najviše utjecaja ima društvo vršnjaka, ozračje u razredu i školi i sredina u kojoj učenik živi. Stoga su u ovom radu analizirane statističke razlike varijabli spol, razred koji učenici pohađaju, vrsta škole i mjesto gdje se nalazi u relacijima sa školskim izostancima. Posebno su analizirani sati neopravdanih, ali i brojnih opravdanih izostanaka. Fenomen velikog broja opravdanog izostajanja problem je, gotovo jednako značajan kao i problem neopravdanih sati. Prilikom opravdavanja izostanaka učenici se oslanjaju na prilično veliku pomoć roditelja. No, na taj se način problem koji stoji iza izostanaka ne rješava, nego raste i generira nove probleme.

Ključne riječi

bježanje s nastave; dob; izostajanje; neopravdani i opravdani izostanci; spol; vrsta škole

Hrčak ID:

21123

URI

https://hrcak.srce.hr/21123

Datum izdavanja:

20.11.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.044 *