Odgojne znanosti, Vol. 9 No. 2 (14), 2007.
Izvorni znanstveni članak
NEKE POTENCIJALNO RELEVANTNE SOCIODEMOGRAFSKE VARIJABLE ŠKOLSKIH IZOSTANAKA
Smiljana Zrilić
; Sveučilište u Zadru
Sažetak
Učenički izostanci s nastave svakodnevno zabrinjavaju roditelje
i nastavnike, ponajprije kao mogući rizični faktori nekih ozbiljnijih poremećaja u ponašanju. Izostanak zbog nespremnosti za nastavu i izbjegavanja slabe ocjene u početku nema toliko duboke posljedice za učenika, kao izostanak bez razloga. U prvom slučaju uzrok je, uglavnom, neznanje što se može nadoknaditi učenjem, a vezan je uz školske faktore odbijanja škole (preopširni programi, strogi i netolerantni nastavnici i sl.) ili nemarnost i lijenost. U slučaju ne
dolaska na nastavu zbog izvanškolskih, često opasnih sadržaja, kao što su sklonost konzumacijama i druženja u rizičnim skupinama i sredinama, razlozi su daleko složeniji i govorimo o multifaktorski uvjetovanom fenomenu. S nastave podjednako izostaju i mladići i djevojke. Najviše utjecaja ima društvo vršnjaka, ozračje u razredu i školi i sredina u kojoj učenik živi. Stoga su u ovom radu analizirane statističke razlike varijabli spol, razred koji učenici pohađaju, vrsta škole i mjesto gdje se nalazi u relacijima sa školskim izostancima. Posebno su analizirani sati neopravdanih, ali i brojnih opravdanih izostanaka. Fenomen velikog broja opravdanog izostajanja problem je, gotovo jednako značajan kao i problem neopravdanih sati. Prilikom opravdavanja izostanaka učenici se oslanjaju na prilično veliku pomoć roditelja. No, na taj se način problem koji stoji iza izostanaka ne rješava, nego raste i generira nove probleme.
Ključne riječi
bježanje s nastave; dob; izostajanje; neopravdani i opravdani izostanci; spol; vrsta škole
Hrčak ID:
21123
URI
Datum izdavanja:
20.11.2007.
Posjeta: 7.044 *