Nursing journal, Vol. 24 No. 3, 2019.
Pregledni rad
https://doi.org/10.11608/sgnj.2019.24.032
Zadovoljstvo bolesnika kvalitetom pruženih usluga u internističkim djelatnostima u Sveučilišnoj kliničkoj bolnici Mostar Patient satisfaction with the quality of services provided in Internal Medicine Departament at the University Clinical Hospital Mostar
Jadranka Markotić
; Klinika za infektivne bolesti Sveučilišne kliničke bolnice Mostar, 88 000 Mostar, Bosna i Hercegovina
Svjetlana Grgić
Jadranka Nikolić
Ivona Ljevak
; Fakultet zdravstvenih studija Sveučilišta u Mostaru, Bijeli Brijeg b.b., 88 000 Mostar Bosna i Hercegovina
Sažetak
Kvaliteta pruženih usluga proces je utvrđivanja zadovoljstva bolesnika zdravstvenim uslugama, uočavanja nedostataka i njihova provođenja. Utvrđivanje zadovoljstva bolesnika pruženim uslugama u zdravstvenim ustanovama koristan je podatak čija je svrha unaprijediti i poboljšati kvalitetu zdravstvenih usluga. U idealnom društvu svi bi bili podjednako zadovoljni, ali u stvarnom životu to nije moguće i stoga je kvaliteta zdravstvene zaštite kompleksna i sporo napreduje. Sudionici su u poboljšavanju kvalitete i sigurnosti zdravstvenih usluga: zdravstveni djelatnici, zdravstveni suradnici, korisnici zdravstvenih usluga, zdravstvene ustanove, zavodi za javno zdravstvo, komore i udruženja zdravstvenih djelatnika, te ministarstvo zdravstva. Zadovoljstvo bolesnika pruženom zdravstvenom uslugom jedan je od glavnih kriterija koji upućuju na razinu postignute kvalitete [1,2]. Cilj je provedenog istraživanja ispitati razinu zadovoljstva kod hospitaliziranih bolesnika u Sveučilišnoj kliničkoj bolnici (SKB) Mostar. U istraživanje su uključena 182 bolesnika, hospitalizirana u periodu od mjeseca travnja do kolovoza 2017. godine. Uporabom anketnog upitnika izrađenogu Agenciji za kontrolu kvalitete u zdravstvu i socijalne skrbi [engl. Hospital Consumer Assessment of Healthcare Providers And Systems] ispitano je njihovo zadovoljstvo. Podaci su obrađeni u statističkom paketu ANOVA (Analiza varijance), Microsoft Excel Data Analysis, Tools-am. Svi aspekti zadovoljstva kvalitetom pruženih zdravstvenih usluga međusobno su pozitivno povezani. Obradom podataka nameće se zaključak kako bi bolja organizacija rada na odjelima i fokusiranje na potrebe bolesnika, uvažavajući njihova očekivanja, bili važni za osjećaj zadovoljstva bolesnika.
Ključne riječi
zadovoljstvo bolesnika; kvaliteta; zdravstveni djelatnici; zdravstvene usluge
Hrčak ID:
230611
URI
Datum izdavanja:
19.12.2019.
Posjeta: 1.170 *