Skoči na glavni sadržaj

Recenzija, Prikaz slučaja

Razumijem što čitam

Mihaela Matešić


Puni tekst: hrvatski pdf 375 Kb

str. 427-431

preuzimanja: 857

citiraj


Sažetak

Nova knjiga Anite Peti-Stantić: Čitanjem do (spo)razumijevanja u podnaslovu ističe pojmove nad kojima se javnost u Hrvatskoj zamisli svaki put kad se spomenu rezultati naših učenika na ljestvici OECD-ova PISA istraživanja. Njihovo nas pozicioniranje pritom u usporedbi s vršnjacima u nekim susjednim zemljama ovih dana ponovo (već po drugi put) iznenađuje, postiđuje i ostavlja bespomoćnima. Čitalačkoj pismenosti i čitateljskoj sposobnosti, očigledno, trebamo u društvu pristupiti drugačije nego što se to dosad činilo. Čitanju, koje je vrlo zahtjevan i složen kognitivni proces, valja pristupiti sa svom ozbiljnošću, a autorica ove knjige o njemu progovara s teorijskih polazišta neuroznanosti, neurolingvistike, lingvistike, psihologije, psiholingvistike, glotodidaktike te analize diskursa. Ne zaustavlja se međutim samo na teorijskim razmatranjima nego i istražuje kvalitetu teksta koji je ponuđen suvremenome učeniku u Hrvatskoj u okviru institucionalnog obrazovanja. Iz pozicije lingvista i psiholingvista, a utemeljeno na rezultatima provedenih istraživanja, autorica nudi i svoje viđenje potrebnih promjena u poučavanju za koje je u znanosti dokazano da mogu dovesti do učinkovitog i suvremenog obrazovanja.

Ključne riječi

Anita Peti-Stantić; čitanje; (spo)razumijevanje; čitateljska pismenost; čitateljska sposobnost

Hrčak ID:

231050

URI

https://hrcak.srce.hr/231050

Datum izdavanja:

24.12.2019.

Posjeta: 2.067 *